کد خبر: 394286
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۲۷:۱۹
| |

چین با استفاده از اشعه ماوراء بنفش اتوبوس‌ها را ضدعفونی می‌کند

با کمک روش جدیدی که شرکت حمل‌ونقل شانگهای در پیش گرفته است، روزانه 250 دستگاه اتوبوس در این شهر با استفاده از اشعه ماوراء بنفش ضدعفونی می‌شوند.

چین با استفاده از اشعه ماوراء بنفش اتوبوس‌ها را ضدعفونی می‌کند
کد خبر: 394286
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۲۷:۱۹

اعتمادآنلاین| چین با استفاده از فن​اوری پیشرفته و با پایه اشعه ماوراء بنفش اتوبوس‌ها را ضدعفونی می‌کند. این فناوری پیشرفته این امکان را فراهم می‌کند تا چین برای مقابله با ویروس کرونا سریع‌تر پیش رود.

خبرنگار این شبکه در گزارش خود گفت: پیش از این ضدعفونی اتوبوس‌ها به کمک ماشین شستشو انجام می‌شد، اما اندک زمانی است که این کار به کمک اشعه ماوراء بنفش انجام می‌شود. با کمک روش جدیدی که شرکت حمل و نقل شانگهای در پیش گرفته است، روزانه 250 دستگاه اتوبوس در این شهر ضدعفونی می‌شوند. این کار به دقت بررسی می‌شود تا هرگونه اثر بیماری کووید-19 را از بین ببرد.

کوئین جین از مسئولان شرکت حمل و نقل عمومی یانگ​ گائو گفت: «ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش نه تنها بسیار کاربردی بلکه مقرون به صرفه است. با این روش 99 ممیز 9 درصد ویروس‌ها نابود می‌شوند».

برای ضدعفونی هر اتوبوس با این روش، 5 دقیقه کافی است. در حالی که عملیات ضد عفونی با روش سنتی 40 دقیقه زمان می‌برد. با توجه به وجود 1000 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی، چنین روشی اجتناب ناپذیر است. زیرا به کارمندان زیادی برای انجام این کار هم نیاز نیست.

پینگ فان از کارمندان شرکت حمل و نقل عمومی یانگ​ گائو گفت: «با روش سنتی شست و شو و ضدعفونی اتوبوس ها، از 44 ماده شوینده استفاده می‌کنیم و سپس باید آن‌ها را خشک کنیم. البته حتی پس از خشک کردن نیز اثر مواد ضدعفونی کننده باقی می‌ماند که همین مسئله نیز برای انسان مضر است».

در اتاق‌های بیمارستان‌ها پس از مرخص شدن بیماران از همین روش ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌شود.

چین روز گذشته 11 مورد جدید از ابتلا به بیماری کرونا را در این کشور اعلام کرد که سه مورد از موارد ابتلای روز قبل بیشتر بود. به این ترتیب آمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 80 هزار و 824 نفر رسید.

آمار تلفات این بیماری در چین نیز با 13 مورد افزایش نسبت به روز قبل به 3189 نفر رسید. همه موارد تلفات مربوط به استان هوبئی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها