اتیوپی: ارتش آماده مقابله با هر گونه حمله نظامی است

رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی در پیامی تلویحی به مصر تأکید کرد ارتش این کشور آماده مقابله با هرگونه حمله نظامی برای هدف قرار دادن سد النهضه است.

اتیوپی: ارتش آماده مقابله با هر گونه حمله نظامی است
کد خبر: 394322
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۴:۲۱:۵۷

اعتمادآنلاین| «آدم محمد» رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی امروز شنبه به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش از سد النهضه که در غرب کشور در حال احداث است، بازدید کرد.

دولت آدیس آبابا در آوریل سال 2011 از تصمیم خود برای ساخت سد النهضه بر روی رود نیل خبر داد و در آن زمان هزینه آن چهار میلیارد دلار برآورد شد. هر چند طبق برنامه اولیه آبگیری سد می‌بایست در سال 2017 عملیاتی می‌شد اما اختلافات شدید با مصر و سودان ساخت آن را تا سال 2020 و عملیات آبگیری را تا سال 2022 به تأخیر انداخته است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سرهنگ «یلما موردیسا» فرمانده نیروی هوایی اتیوپی نیز گفت که نیروی هوایی ارتش آماده مقابله با هر گونه حملات هوایی به منطقه سد النهضه است.

اظهارات این مقامات اتیوپیایی در حالی است که آدیس‌آبابا از مذاکرات با مصر و سودان تحت نظارت آمریکا درباره سد النهضه خارج شده و بر حق آبی خود در آب‌های رود نیل تأکید کرده و گفته است که هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استفاده اتیوپی از منابع خود برای توسعه شود.

مصر این موضع‌گیری اتیوپی را غیرقابل توجیه خوانده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها