ادعای یک دانشمند انگلیسی:

ویروس کرونا با یک شهاب سنگ به زمین آمد

«چاندرا ویکراماسینگ» (Chandra Wickramasinghe) از مرکز اخترشناسی بیرمنگام انگلیس در فرضیه‌ای مدعی شده ویروس کرونا که تاکنون تقریبا 130 هزار نفر از مردم سراسر جهان را مبتلا کرده، از فضا به زمین آمده است.

ویروس کرونا با یک شهاب سنگ به زمین آمد
کد خبر: 394332
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۴:۳۵:۴۹

اعتمادآنلاین| این فرضیه جدید توسط اخترشناس انگلیسی در حالی مطرح شده که کشورهای سراسر جهان اقدامات خود را برای متوقف کردن این بیماری عفونی و مسری تشدید کرده‌اند.

این در حالی است که شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 تاکنون در جهان از 5 هزار نفر گذشته است.

این دانشمند انگلیسی سریلانکایی تبار مدعی شده که این ویروس از حیوانات منشا نگرفته است بلکه یک شهاب سنگ آن را با خود آورده و با رسیدن به زمین به وسیله وزش باد شیوع پیدا کرده است.

بسیاری از متخصصان بیماری‌ها این نظریه او را رد کرده‌اند و گفته‌اند کووید 19 هم مانند دیگر اشکال ویروس کرونا همچون سارس و مِرس است که منشا آنها به ترتیب از خفاش‌ها و شترها بوده اند.

با این حال این دانشمند اصرار دارد که این بیماری جدید با مسائل کیهانی در ارتباط است.

او مدعی است که این شهاب سنگ 19 مهر 1398 (11 اکتبر 2019) بر فراز چین منفجر شده و ذرات آلوده منتشر شده است.

این دانشمند همچنین در تاکید بر این ادعای خود به این حقیقت اشاره می کند که شهاب سنگ در منطقه ای که گفته می شود ویروس از آنجا شیوع پیدا کرده است، رویت شده است.

او در مصاحبه با روزنامه اکسپرس انگلیس ادعا کرد که ما بر این باوریم که عامل عفونت در همه جای فضا پخش شده است و شهاب سنگ آن را با خود به زمین آورده و ممکن است از طریق تروپوسفر (پایین‌ترین لایه جو زمین) به زمین افتاده باشد.

ویکراماسینگ از حامیان نظریه پان اسپرمیا (panspermia theory) است که به وجود حیات در جهان و پراکنده شدن آن با خاک های فضایی، شهاب سنگ ها، ستاره های دنباله دار و دیگر اجرام آسمانی اعتقاد دارد. وی قبلا هم مدعی شده بود که منشا آنفولانزای سال 1918، فلج اطفال، سارس نیز عوامل فرازمینی بوده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها