فیس‌بوک برای مبارزه با ویروس کرونا 20 میلیون دلار کمک کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد که فیس‌بوک تصمیم دارد کمک‌های مالی ویژه‌ای برای مبارزه با کرونا در سراسر جهان اختصاص دهد. این کمک‌های مالی با مبلغ قابل توجه 20 میلیون دلار اهدا شده‌اند.

فیس‌بوک برای مبارزه با ویروس کرونا 20 میلیون دلار کمک کرد
کد خبر: 394387
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۶:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد که فیس‌بوک تصمیم دارد کمک‌های مالی ویژه‌ای برای مبارزه با کرونا در سراسر جهان اختصاص دهد. این کمک‌های مالی با مبلغ قابل توجه 20 میلیون دلار اهدا شده‌اند.

فیس‌بوک 10 میلیون دلار برای مبارزه‌های جهانی و 10 میلیون دلار برای کمک‌های مالی به بنیاد CDC اختصاص داده است که جمعا شامل 20 میلیون دلار است.

افزون بر این‌ها یک شرکت وابسته به فیس‌بوک با همکاری گروهی از کارآفرینان مطرح سیلیکون ولی 5.5 میلیون دلار را برای توزیغ غذا در سطح منطقه سانفرانسیسکو اختصاص داده اند. هدف از این کار تامین امنیت غذایی شهروندان در هنگام شیوع کرونا علام شده است.

زاکربرگ اعلام کرده است که کمک 20 میلیون دلاری فیس‌بوک به عنوان یک تعهد مشترک بین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، بنیاد سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی است. زاکربرگ گفت: «ما با بنیاد سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی همکاری کرده‌ایم تا یک صندوق پاسخ به COVID-19 را راه‌اندازی کنیم، جایی که هر کسی می تواند برای کمک مالی اقدام کند.

فیس‌بوک در حدود 10 میلیون دلار کمک مالی جهانی دارد و 100 درصد این بودجه مستقیما صرف جلوگیری از شیوع کرونا در سراسر جهان می شود».

زاکربرگ افزود: «ما همچنین برای بنیاد CDC نیز 10 میلیون دلار در نظر گرفته ایم و در چند هفته آینده اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی با هدف مبارزه با شیوع بیماری در آمریکا خواهیم کرد. از همه کسانی که در تلاش هستند تا با این عالم‌گیری مبارزه کنند، سپاسگذارم».

سایر غول‌های فناوری نیز اقداماتی را برای مبارزه با عالم‌گیری کرونا آغاز کرده‌اند. مدیرعامل گوگل ساندار پیچای هفته گذشته اعلام کرد که شرکت وی 25 میلیون دلار اعتبار تبلیغاتی رایگان به سازمان بهداشت جهانی و آژانس‌های بهداشتی دولتی می‌دهد تا فرصتی برای آگاهی بخش داشته باشند. افزون بر این گوگل و کارمندان آن به طور جداگانه بیش از 1 میلیون دلار برای حمایت از اقدامات امدادی اهدا کرده‌اند. آمازون و مایکروسافت نیز هر یک جداگانه 1 میلیون دلار برای حمایت از سلامت عمومی منطقه سیاتل به یک صندوق بهداشتی اهدا کرده‌اند.

تلاش‌های فردی مدیران فناوری برای حمایت از جوامعی که در اثر شیوع این بیماری آسیب دیده‌اند نیز افزایش یافته است. در اوایل روز جمعه، شرلی سندبرگ از مدیران ارشد فیس‌بوک، اعلام کرد که برای کمک به یک بانک غذائی مستقر در سیلیکون ولی صندوق اضطراری تشکیل می‌دهد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها