کد خبر: 394393
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۶:۲۸:۳۱
| |

کتاب خاطرات یک باستان‌شناس از دهه 30 ایران منتشر شد

کتاب «وقتی که بچه بودم...» خاطرات کودکی «اسماعیل یغمایی» از دهه 30 ایران منتشر شد.

کتاب خاطرات یک باستان‌شناس از دهه 30 ایران منتشر شد
کد خبر: 394393
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۶:۲۸:۳۱

اعتمادآنلاین| کتاب «وقتی که بچه بودم...»، خاطرات کودکی «اسماعیل یغمایی»، باستان‌شناس پیشکسوت ایرانی است که در آن نقبی به اتفاقات تاریخی دهه 30 ایران می‌زند.

به گزارش اعتمادآنلاین، حوادثی که با زندگی او گره خورده و حالا او با نگارش این خاطرات، ما را به روزهای سخت مصدق در زندان، اعتراضات مردم در بلوای نان دوران حکیم‌الملک، زندگی در عزلت ملک‌الشعرا بهار و روزهای پرشکوه انتشارات امیرکبیر و... می‌برد.

او در این کتاب نگاه صادقانه‌ و صمیمانه‌ای به مردانی چون «صادق هدایت» دارد و از اولین و آخرین دیدار کوتاهش با این نویسنده مشهور و تاثیر این برخورد در زندگی‌اش می‌نویسد.


او در این کتاب آورده: «همان‌ روزها بی‌آن‌که بخواهم توانستم، ببینم استاد بهار را که برای کبوترهایش دانه می‌ریخت، دکتر مصدق را که سرم داد می‌زند؛ بچه برو کنار، برو گمشو! و کف دست‌های زرد و بی‌روح صادق هدایت را با آن خط‌های صاف؛ و از ترس این‌که باغبان حکیم‌الملک مرا به کلانتری نبرد، ساعت‌ها یک گوشه قایم شدم. شاید...»


صفحه به صفحه این کتاب، حکایت پر فراز و نشیب تاریخ ماست که روی سرنوشت و زندگی نسل به نسل مردمان این سرزمین تاثیرگذار است.

از این باستان‌شناس، تا کنون کتاب‌های «داستان پیامبران»، «بررسی‌های باستان‌شناسی در منطقه ایوه-با پرفسور هنری رایت»، «امامزاده‌های تهران، ری و شمیران»، «شوش، شهر پانزدهم»، «کاخ بردک سیاه»، «آرایه‌های زینتی در ایران باستان»، «گیسوان هزارساله» و کتابی در حوزه کودکان با نام «خانم پنگوئن و آقای کانگورو» منتشر شده است.


این کتاب در 148 صفحه با عکس‌هایی از آن دوران تاریخی، از سوی انتشارات «دادکین» منتشر شده است. انتشارات دادکین برای جلوگیری از شیوع کرونا، به تازگی صفحه‌ای در اینستاگرام به آدرس dadkinpublisher ایجاد کرده است که علاقمندان می‌توانند سفارش خود را به صورت غیرحضوری در این صفحه ثبت کنند. ارسال به تمام نقاط کشور رایگان است و توزیع کتاب حتی در تعطیلات سال نو نیز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها