معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی مطرح کرد

کرونا، عامل توقف جمع‌آوری کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همزمان با آغاز توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار و خیابان تاکید کرد که سازمان بهزیستی به هیچ عنوان سیاست جمع‌آوری این کودکان در مراکز را دنبال نمی‌کند.

کرونا، عامل توقف جمع‌آوری کودکان کار
کد خبر: 394432
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۰۸:۱۱:۳۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به آغاز توزیع بسته‌های بهداشتی به کودکان کار و خیابان گفت: یکی از گروه‌های در معرض خطر برای ابتلا به کروناویروس کودکان کار و خیابان هستند. این طرح از چند روز پیش آغاز شده و به شکل یک برنامه فوری و سراسری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع کروناویروس سازمان بهزیستی سیاست جمع آوری کودکان کار و خیابان را دنبال نمی‌کند افزود: بحث جمع آوری معتادان بی خانمان نیز در مدت اخیر مطرح شد اما ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه‌ای برای جمع آوری معتادان وجود ندارد، در حوزه کودکان هم همینطور است. ممکن است کودکانی باشند که به کروناویروس مبتلا باشند اما علائمی از خود نشان ندهند درصورتی که با ارزیابی اولیه ما، کودکان بیمار شناسایی نشوند و در صورتی که سازمان بهزیستی اقدام به جمع آوری این کودکان کند، پیامد این اقدام مبتلا کردن سایر کودکان به این بیماری است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: اگر برای مثال هزار کودک کار و خیابان، زباله گرد و ... جمع آوری شوند و آنها را در مراکز جمع کنیم، این اقدام برای این کودکان خطرناک است. با توجه به شرایط حال حاضر، سیاست سازمان بهزیستی مبنی بر این است که به کودکان آموزش‌ها و اقلام ضدعفونی کننده را ارائه دهیم تا سلامت آنها را حفظ کنیم.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه بسیاری از این کودکان با خانواده خود زندگی می‌کنند و ما نمی‌توانیم کودکی که با خانواده خود زندگی می‌کند را جمع‌آوری کنیم و به مراکز ببریم، تصریح کرد: به این ترتیب با بررسی‌های کارشناسانه، سیاست بهزیستی حفظ سلامت حداکثری این کودکان و پرهیز از به خطر انداختن این کودکان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزش‌هایی که به این کودکان داده می‌شود نیز مربوط به پرهیز از حضور در خیابان است، توضیح داد: به این ترتیب در زمان وقوع کرونا سازمان بهزیستی به هیچ وجه سیاست جمع آوری کودکان در مراکز را دنبال نمی‌کند چرا که این کار باعث شیوع بیماری در کودکان می‌شود. الان نیز مردم معمولا از کودکی که در خیابان است و کالایی می فروشد چیزی خریداری نمی‌کنند، خود این موضوع منجر به حضور کمتر این کودکان در شهر شده است. خانواده‌های این کودکان نیز نسبت به این مساله تا حدی حساسیت‌های لازم را پیدا کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین در پاسخ به افرادی که از بهزیستی این انتظار را دارند که این کودکان را جمع آوری کنند گفت که الان موضوع اصلی «بیماری کرونا» و نه «کودکان کار و خیابان» است. این دو موضوع نباید با هم اشتباه گرفته شود. ما باید سعی کنیم عفونت ویروسی در کودکان ایجاد نشود تا آنها نیز سایرین را مبتلا نکنند. در خصوص این تصمیم نیز با متخصصان و فعالان حوزه کودک صحبت‌های زیادی شده است تا بهترین تصمیم در این خصوص اتخاذ شود.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای این طرح از سوی سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان تامین شده است، اظهار کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور بسته‌هایی برای این کودکان تهیه شده است که عمدتا توسط همکاران اورژانس اجتماعی همچنین اعضای سازمان‌های مردم نهاد توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش کودکان و آگاه سازی آنها در خصوص کرونا ویروس یکی از اهداف این طرح است، تصریح کرد: همچنین نحوه شست و شوی دست‌ها و ... به این کودکان آموزش داده می‌شود، سپس بسته بهداشتی مذکور به آنها تحویل داده می‌شود که شامل مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و ... است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها