کد خبر: 394458
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

نخستین وزیر یک کشور عربی به کرونا مبتلا شد

وزیر حمل و نقل دولت مغرب پس از بازگشت از یک کشور اروپایی به ویروس جدید کرونا مبتلا شد.

نخستین وزیر یک کشور عربی به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 394458
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نتیجه آزمایش «عبدالقادر اعماره» وزیر حمل‌ونقل دولت مغرب، درباره ابتلا به ویروس «کووید19»، پس از بازگشت وی از یک سفر رسمی به اروپا مثبت اعلام شد.

وزارت حمل و نقل مغرب اعلام کرد: «عبدالقادر اعماره پس از بازگشت از یک ماموریت رسمی به چند کشور اروپایی به دلیل اینکه احساس خستگی غیرعادی همراه با سردرد می‌کرد مورد معاینه پزشکی و آزمایش قرار گرفت و آلودگی وی به ویروس کووید 2019 تایید شد».

بر اساس این بیانیه با توجه به اینکه علائم ظاهر شده در وزیر سطحی است و جای نگرانی ندارد، طبق توصیه پزشکان چهاده روز در منزلش قرنطینه خواهد بود و وظایف کاری خود را از راه دور و از طریق بستر اینترنت پیگیری خواهد کرد.

تاکنون 17 مورد ابتلا به این ویروس در مغرب گزارش شده که یک نفر از آنها بهبود یافته و یک زن 89 ساله جان خودش را از دست داده است.

هشت نفر از مبتلایان مربوط به مهاجران مغربی است که چهار نفرشان مقیم اسپانیا، سه نفرشان مقیم ایتالیا و یک نفرشان مقیم فرانسه بوده است. این افراد در تاریخ‌های 24 فوریه تا 12 مارس، وارد شهرهای تطوان، رباط، الدار البیضاء، فأس و خریبکه شده‌اند.

مرزهای زمینی بین مغرب و اسپانیا نیز بسته شده است. تردد گردشگران مختل شده و خیلی از آنان سرگردان هستند.

دولت مغرب از پنجشنبه و بامداد جمعه تصمیم گرفت که همه پروازها و سفرهای دریایی از و به 21 کشور از جمله مصر، بحرین، امارات، یونان، نروژ، سوئد،سوئیس، سنگال، فرانسه، اسپانیا، آلمان، هلند، بلژیک و پرتغال در اروپا و الجزائر در همسایگی خود را تا اطلاع ثانوی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا تعلیق کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها