کد خبر: 394506
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۰۹:۴۴:۵۸
| |

علامت سوال سازمان بهداشت جهانی مقابل اوج شیوع کرونا: نمی‌دانیم!

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: برای ما غیرممکن است که بگوییم چه زمانی شیوع بیماری کرونا در جهان به نقطه‌ اوج خود می‌رسد.

علامت سوال سازمان بهداشت جهانی مقابل اوج شیوع کرونا: نمی‌دانیم!
کد خبر: 394506
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۰۹:۴۴:۵۸

اعتمادآنلاین| «ماریا ون کرکو»، گفت: افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند مرتکب هیچ اشتباهی نشده اند. ما باید تا می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم. ما می‌بینیم که در بسیاری از کشورها افراد به یکدیگر کمک می‌کنند و از خانواده‌هایی که فرد مبتلا به ویروس دارند و یا قرنطینه شده اند حمایت می‌کنند. افرادی که به خانواده‌های کادر درمان کمک می‌کنند، برای آنها خرید می‌کنند و یا در تمیز کردن منزلشان به آنها کمک می‌کنند. ما همه باید با انگ اجتماعی این ویروس مبارزه کنیم و در مقابل افرادی که با تبعه‌ بعضی از کشورها بد رفتاری می‌کنند بایستیم.

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، ادامه داد: در کنار ایجاد فاصله بین افراد جامعه اقدامات دیگری هم وجود دارد که ما بر آنها تاکید داریم. پیدا کردن بیماران و افرادی که با آنها در تماس بوده اند با جدیت هرچه تمام تر و آزمایش افراد برای پیدا کردن مبتلایان در کنار رعایت بهداشت دست‌ها و اتیکت تنفسی و بسیج کل جامعه برای مبارزه با بیماری بسیار مهم است. تک تک افراد روی کره ی زمین بادی بدانند که علائم کووید 19 چیست. علائم کووید 19 عطسه و آبریزش بینی نیستند. تب، سرفه‌ی خشک و بدن درد هستند و این بسیار مهم است که این تفاوت‌ها را بدانیم. بعضی افراد نیز دچار تنگی نفس می‌شوند. بنابراین دانستن این علائم و خطرات احتمالی آنها از شما و خانواده‌ی شما در برابر این بیماری محافظت می‌کند.

ماریا ون کرکو گفت: اگر کشورهایی هستند که در حال بیماریابی اند و تعداد زیادی از موارد ابتلا را گزارش می‌کنند ما نباید آنها را تنبیه کنیم. ما باید آنها را حمایت کنیم چراکه کار درستی انجام می‌دهند و بیماریابی گاهی به این معناست که آمار مبتلایان افزایش پیدا می‌کند. در بسیاری از کشورها قبل از اینکه شرایط بهتر شود ابتدا شرایط وخیم‌تر می‌شود. تعداد مبتلایان افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین خواهش می‌کنم به دنبال موارد بیماری باشید و از افراد آزمایش بگیرید تا بتوانیم بر بیماری غلبه کنیم.

او افزود: ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. مسیر این پاندمی و مسیر همه گیری در هر کشوری بستگی به اقداماتی دارد که هر کشوری در پیش می‌گیرد. در کشورهای متعددی در قاره آسیا مشاهده کردیم که با جدیتی که در بیماریابی به خرج دادند، با رویکرد همه جانبه ای که داشتند، با بسیج کل جامعه و حاکمیت توانستند با این بیماری مبارزه کنند.

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: ما دیدیم که شیوع و همه گیری در این کشورها بسیار اوج گرفت و مانند چین کاهش یافت. اما همیشه این شانس وجود دارد که موارد ابتلا دوباره افزایش پیدا کنند. پس همیشه باید به دنبال موارد جدید ابتلا باشیم. در مورد سایر کشورهای دنیا مهم این است که هر کشوری چگونه با موارد اولیه ی ابتلا برخورد می‌کند و اینکه آیا با جدیت با این موارد برخورد می‌کند یا نه. کشورهایی که موارد خوشه‌ای دارند مهم این است که به دنبال زنجیره‌ی انتقال در این خوشه‌ها باشند و هر موردی از ابتلا و افرادی که با آنان در ارتباط بوده اند را پیدا و قرنطینه کنند و در کشورهایی که ویروس در کل جامعه در حال شیوع است مهم است که تمام افراد جامعه برای مبارزه با ویروس بسیج شوند و بیمارستان‌ها را برای تعداد بالای افراد مبتلا آماده کنند.

او افزود: برای ما غیر ممکن است که بگوییم چه زمانی شیوع بیماری در جهان به نقطه‌ اوج خود می‌رسد، امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد اما باز هم تاکید می‌کنم، کشورهایی بوده اند که توانسته اند شیوع بیماری را کاهش دهند و این تنها خود کشورها هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند پس امیدواریم کشورهای بیشتری با جدیت به دنبال سرکوب این بیماری باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها