کد خبر: 394561
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۶:۳۲
| |

پارلمان رومانی به نخست‌وزیر رای اعتماد داد

قانونگذاران پارلمان رومانی با اکثریتی قابل توجه به لودوویک اوربان، نخست‌وزیر این کشور رای اعتماد دادند تا بن‌بست سیاسی در این کشور پایان یافته و مقام‌ها بر مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید متمرکز شوند.

پارلمان رومانی به نخست‌وزیر رای اعتماد داد
کد خبر: 394561
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۶:۳۲

اعتمادآنلاین| کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهور رومانی اعلام کرده که از فردا دوشنبه قرار است در این کشور به جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری برقرار شود. این فرمان رئیس جمهور رومانی راه را برای ارائه کمکهای بیشتر دولت برای مقابله با گسترش این بیماری هموار می سازد.

یوهانیس در اظهاراتی گفت: این وضعیت اضطراری ما را قادر خواهد ساخت تا منابع مهم و جدیدی را صرف مبارزه با این بحران کنیم. او ادامه داد: دولت رومانی اعتبارات بیشتری را به حوزه‌های بهداشت و درمان و تجهیزات اختصاص خواهد داد.

قانونگذاران پارلمان رومانی ماه گذشته میلادی دولت لیبرال اقلیت لودوویک اوربان را سرنگون کردند اما او همچنان به اداره کشور به صورت موقت و همراه با اختیاراتی محدود ادامه داد. یوهانیس روز جمعه از این نخست وزیر موقت خواسته بود تا یک دولت تشکیل دهد.

اوربان و وزرای کابینه‌اش بعد از مشخص شدن این که با یک قانونگذاران آلوده به ویروس کرونای جدید تماس داشته‌اند از روز جمعه برای دو هفته به قرنطینه رفتند. بر اساس آمار ها تا روز شنبه رومانی بالغ بر 102 مورد ابتلای به ویروس کرونای جدید را در این کشور ثبت کرده اما هیچ موردی از مرگ در اثر ابتلا به این ویروس را ثبت نکرده است.

یک نماینده ارشد حزب حاکم رومانی به رویترز گفت: در رای اعتماد به اوربان 286 رای مثبت از مجموع 309 رای ثبت شد و 23 نماینده نیز رای منفی دادند.

پیشتر پیش‌بینی شده بود که بحران شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد که اوربان به آسانی رای اعتماد پارلمان را به دست بیاورد و با اختیارات کامل بر مبارزه با شیوع این ویروس متمرکز شود.

اوربان در یک سخنرانی اینترنتی گفت: حزب ما در این زمان دشوار مسئولیت کامل را به دست آورده است و اکنون من مطمئن هستم با داشتن دولتی با اختیارات کامل ما خواهیم توانست با قاطعیت بیشتر کروناویروس را مهار کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها