کد خبر: 394562
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۸
| |

میرزایی نیکو مطرح کرد

تشریح شرایط صدور اعتبار نامه نمایندگان؛ از مهر تایید هیات‌های اجرایی تا تصویب در مجلس

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره صدور اعتبار نامه نمایندگان با استناد به قانون انتخابات مجلس، گفت: اعتبارنامه منتخبین به دستور وزارت کشور و با مهر و امضای اعضای هیأت اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در چهار نسخه باید تنظیم و صادر‌ شود.

تشریح شرایط صدور اعتبار نامه نمایندگان؛ از مهر تایید هیات‌های اجرایی تا تصویب در مجلس
کد خبر: 394562
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در توضیح صدور اعتبارنامه اولیه نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در حوزه های انتخابیه گفت: در حوز‌ه‌های انتخابیه مختلف پس از انتخابات اخباری درباره تایید اعتبارنامه نمایندگان منتشر شده است که این اقدام نخستین گام تایید منتخبان دوره جدید مجلس طبق قانون انتخابات است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تایید و صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، هیات اجرایی با ریاست فرماندهی و هیات نظارت حوزه‌های انتخابیه برگه‌ای تحت عنوان اعتبارنامه نمایندگان منتخب را تایید و امضا می‌کنند. نمایندگان منتخب باید این اعتبارنامه‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهند تا روند بررسی اعتبارنامه آنها در مجلس انجام شود.

میرزایی نیکو تصریح کرد: مجلس بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه و زمانی که اعتبارنامه همه نمایندگان بررسی، تایید و تصویب شد، رسمیت پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با استناد به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اعتبارنامه منتخبین به دستور وزارت کشور و با مهر و امضاء اعضاء هیأت اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در چهار نسخه باید تنظیم و صادر‌ شود که این کار در حال انجام است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها