کد خبر: 394563
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

لیگ قهرمانان احتمالا به صورت Final Four در ترکیه برگزار می‌شود

یوفا در نظر دارد مراحل نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را به میزبانی ترکیه به صورت Final Four برگزار کند.

لیگ قهرمانان احتمالا به صورت Final Four در ترکیه برگزار می‌شود
کد خبر: 394563
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یوفا آماده است تا برای پایان دادن به لیگ قهرمانان اروپا از یک روش جدید بهره ببرد. برنامه این سازمان استفاده از فرمت Final Four است.

چهار تیمی که به نیمه نهایی می‌رسند در دو تک بازی، دیدار‌های نیمه نهایی را برگزار می‌کنند و برنده‌ها در فینال برای فتح جام رقابت می‌کنند. سه بازی در شهر استانبول برگزار می‌شوند که میزبان دیدار نهایی سی‌ام می‌ است. همین برنامه برای لیگ اروپا اجرا می‌شود و سه دیدار پایانی در گدانسک، میزبان فینال لیگ اروپا به انجام می‌رسد.

این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که در جلسه سه‌شنبه آرا موافق به اندازه کافی جمع شود. در این جلسه 55 نماینده عضو یوفا حاضر خواهند بود و از طریق ویدئو کنفرانس این مساله را حل می‌کنند. جورجو مارکتی، مشاور مسابقات یوفا این پیشنهاد را مطرح خواهد کرد و بهترین راه حل برای برگزاری بازی‌های باقی مانده خواهد بود در حالی که هنوز مشخص نیست چه زمانی ویروس کرونا مهار خواهد شد.

در حال حاضر اولویت یوفا پایان دادن به مرحله یک‌هشتم نهایی است (هنوز چهار دیدار برگشت از این مرحله باقی مانده است). پس از آن مرحله یک‌چهارم نهایی باید قرعه‌کشی شود. باید دید تک‌بازی‌های این مرحله در چه شهری برگزار می‌شوند. انتخاب یک میزبان بی‌طرف و یا دادن میزبانی به یک تیم براساس قرعه‌کشی از گزینه‌های یوفا است.

پس از این مرحله انجام Final Four ممکن است. مراحل نیمه نهایی و فینال می‌توانند در یک شهر و تنها در چهار روز برگزار شوند. این کار اجازه خواهد داد لیگ‌های مختلف اروپایی به راحتی بازی‌های معوقه را انجام دهند. برای انجام این کار نیاز به رای مثبت 55 عضو یوفا و موافقت فیفا وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها