آیا رمزارزها هژمونی دلار را می‌شکنند؟

عضو انجمن بلاکچین با بیان اینکه وزارت نیرو و بانک مرکزی باید رمزارزها را برسمیت بشناسند، گفت: این فناوری غیر قابل فیلتر است، اگر نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بهتر است با آن همراهی کنیم و کشورمان را از فرصت‌های آن بی‌بهره نگذاریم.

آیا رمزارزها هژمونی دلار را می‌شکنند؟
کد خبر: 394580
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۱:۲۱:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ عباس آشتیانی درباره امکان استفاده از رمزارزها برای نقل و انتقال پول در شرایط تحریم اظهار داشت: طبق تعاریف اقتصادی پول تعاریف خاص خود را دارد، منجمله واحد شمارش، محل ذخیره و وسیله‌ای برای انجام تبادلات. اما رمزارزها وسیله‌ای برای تبادلات هستند که براحتی جعل نمی‌شوند، قابلیت تقسیم دارند و مشکل حمل و نقل هم ندارند.

وی با بیان اینکه رمزارزها قابلیت تقسیم پذیری داشته، غیر قابل جعل بوده و قابلیت انتقال دارند، افزود: با توجه به دیجیتالی شدن بشر، سرنوشت محتومی برای استفاده از رمزارزها خواهیم داشت.

عضو انجمن بلاکچین با بیان اینکه رمزارزها می‌توانند تحریم نقل و انتقال پول و خرید و فروش کالا را نقض کنند، گفت: با گسترش پذیرش بیت کوین بعنوان واحد پولی و تبادل و با ارزش شدن آن کم کم هژمونی دلار و اقدام رئیس جمهور امریکا که توانست واحد پولی خود را بزور و بدون پشتوانه به دنیا بقبولاند و همچون یک چک بی‌محل دنیا را بخرد، از بین ببریم. ما با با پذیرش رمزارزها و مقبولیت بین المللی آن به دلار ضربه می‌زنیم و در کل موضوع تحریم در برابر این موضوع یک مسئله جزئی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باید رمزارزهای جهان روا را به عنوان منشا ارز برای صادر کنندگان و واردکنندگان به رسمیت بشناسیم تا تجار بتوانند شرکایی پیدا کنند که حاضر باشند با این رمزارزها که تراکنش و ارسال‌شان غیر قابل تحریم است، کار کنند.

آشتیانی با بیان اینکه وزارت نیرو و بانک مرکزی باید این رمزارزها را برسمیت بشناسند، گفت: این فناوری غیر قابل فیلتر و جلوگیری است، ماهیت غیر متمرکز دارد، اگر نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بهتر است با آن همراهی کنیم و کشورمان را از فرصت‌های آن بی‌بهره نگذاریم.

وی ادامه داد: کشور ما مزیت نسبی و گاها مطلق تجاری در حوزه انرژی دارد و با توجه به شرایط تحریم بهترین کار این بود که این انرژی را به محصول دیگر تبدیل کنیم و با تعرفه صنعتی و عادی و به صورت شفاف از آنها مالیات دریافت کنیم و اشتباهات محاسباتی را به زور در چشم مخاطب فرو نکنیم. بهتر است اجازه دهیم با شفافیت و زمینه‌سازی کشور از درآمدهای گمرکی و مالیاتی صنعت استخراج و تامین ارز برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان از این مسیر برخوردار شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها