تمامی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در فرانسه تعطیل شدند

فرانسه با اعلام تعطیلی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی از روز یکشنبه، از مردم خواست برای مبارزه با شیوع سریع ویروس کرونا در خانه بمانند.

تمامی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در فرانسه تعطیل شدند
کد خبر: 394593
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۱:۴۰:۳۴

اعتمادآنلاین| پس از اینکه مقامات بهداشت فرانسه اعلام کردند 91 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده و تقریبا 4500 نفر بیمار شده اند، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: دولت چاره دیگری ندارد.

او گفت: من تصمیم گرفته‌ام همه مکان‌های غیرضروری به خصوص کافه ها، رستوران‌ها، سینماها، کلوب‌های شبانه و فروشگاه‌ها را تعطیل کنم. ما باید رفت و آمدمان را مطلقا محدود کنیم.

فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه ها، پمپ بنزین‌ها و مراکز فروش دخانیات شامل این تعطیلی نمی شوند.

با این حال نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: انتخابات محلی تحت شرایط بهداشتی شدید برگزار خواهد شد. این تصمیم از سوی امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه تایید شده که تعطیلی مدارس را از روز دوشنبه اعلام کرده و به افراد بالای 70 سال توصیه کرده است در خانه بمانند.

فیلیپ گفت: دولت چاره دیگری نداشت، زیرا افراد زیادی همچنان در خیابان‌ها هستند و تدابیری که اخیرا اعلام شده اند مانند حفظ فاصله مناسب از یکدیگر را رعایت نمی کنند و این موضوع به شیوع سریع‌تر ویروس کمک می کند.

پس از اعلام تصمیم نخست وزیر فرانسه، بسیاری از کافه ها شاهد افزایش حضور مردم بودند که سعی داشتند از آخرین فرصت پیش از دستور تعطیلی استفاده کنند.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که حمل و نقل عمومی فعالیت خواهد داشت، اما دولت انتظار دارد شرکت‌ها سیستم‌هایی را به اجرا بگذارند تا مردم بتوانند از روز دوشنبه از خانه وظایف کاری خود را انجام دهند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت فرانسه درصدد است از فشار روی سیستم درمانی برای رسیدگی به موارد جدی بیماری کووید 19 جلوگیری کند. سیستم درمانی ایتالیا که همسایه فرانسه است از شیوع ویروس کرونا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها