تلاش ترامپ برای به نام زدن واکسن کرونا/ مناقشه آمریکا و آلمان سر واکسن کرونا

رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند با صرف هزینه زیاد نتایج تحقیقات یک شرکت آلمانی در زمینه تولید واکسن کرونا را برای آمریکا خریداری کند.

تلاش ترامپ برای به نام زدن واکسن کرونا/ مناقشه آمریکا و آلمان سر واکسن کرونا
کد خبر: 394598
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۱:۴۸:۳۹

اعتمادآنلاین| نشریه آلمانی ولت ام زونتاگ، با اشاره به رقابت میان آمریکا و آلمان در خصوص مالکیت واکسن کرونا که شرکت آلمانی CureVac در حال کار روی آن است می‌نویسد: دونالد ترامپ مبلغ هنگفتی را به شرکت آلمانی CureVac پیشنهاد کرده تا نتایج تحقیقات آن برای تولید واکسن کرونا را به صورت اختصاصی در اختیار آمریکا قرار دهد.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت آلمان نوشته است که دولت این کشور شدیداً در حال تلاش برای نگه‌داشتن این شرکت در کشور و تولید واکسن در آلمان است.

شرکت خصوصی CureVac و انستیتوی دولتی پاول ارلیش در حال حاضر با استفاده از بودجه عمومی در حال تحقیق و آزمایش بر روی واکسن ویروس کرونا هستند.

تا بعد از ظهر جمعه، 23 اسفند (13 مارس) تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس جدید کرونا در آلمان سه هزار و 139 مورد و تعداد قربانیان بیماری کووید 19 هفت مورد بوده است.

با افزایش تعداد مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در روزهای اخیر تدابیر جدیدی برای کند کردن این روند در دستور کار قرار گرفته که لغو تجمع‌های ورزشی، فرهنگی و سیاسی و تعطیلی مراکز آموزشی در صدر آنها قرار دارد.

برلین، پایتخت آلمان و ایالت‌های بایرن، زارلند و نیدرزاکسن از نخستین مناطقی بودند که اعلام کردند مدارس و مهد کودک‌های آنها از ابتدای هفته آینده تعطیل خواهند بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها