کد خبر: 394605
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

چاره‌ای جز قرنطینه شهرهای آلوده نداریم/ اگر قم را قرنطینه کرده بودیم، شیوع کرونا در کشور شدت نمی‌گرفت/ علمای بزرگ، مراجع تقلید و قوه قضاییه باید به موضوع قرنطینه نشدن قم ورود کنند/ دولت و حاکمیت در کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل کرده است/ برخی از مداحان در ای

یک نماینده مجلس گفت: قرنطینه شهرهای آلوده کار مشکلی است، اما چاره‌ای جز آن نداریم. در عید باید ورودی شهرهایی را که آلوده هستند از جمله گیلان، مازندران، مشهد و... ببندند. مجبوریم شهرهایی را که کانون انتشار کرونا هستند قرنطینه کنیم. در غیر این صورت یک فرد و مقامی باید پاسخگوی ضررهای مادی و معنوی کشور باشد.

چاره‌ای جز قرنطینه شهرهای آلوده نداریم/ اگر قم را قرنطینه کرده بودیم، شیوع کرونا در کشور شدت نمی‌گرفت/ علمای بزرگ، مراجع تقلید و قوه قضاییه باید به موضوع قرنطینه نشدن قم ورود کنند/ دولت و حاکمیت در کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل کرده است/ برخی از مداحان در ای
کد خبر: 394605
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به شیوع کرونا در کشور ( بیشتر بخوانیم ) گفت: زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد این کشور قوی عمل کرد. چین شهر ووهان را که به اندازه چند کشور اروپایی جمعیت داشت قرنطینه کرد. در فیلم‌هایی که از ووهان در فضای مجازی منتشر می‌شد، در این شهر حتی پرنده پر نمی‌زد. بنابراین چین توانست کرونا را مهار کند.

از معاون وزیر بهداشت گله دارم که گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است

او تاکید کرد: ارتباطات ایران با چین و افرادی که از این کشور به قم رفت و آمد کرده بودند موجب شد اولین مبتلا به کرونا در شهر قم ظاهر شود. همان زمان یکسری از نمایندگان و مردم خواستند شهر قم قرنطینه شود، اما به دلایلی قرنطینه نشد. از مقامات مذهبی قم خیلی گله ندارم که نایب تولیت یا امام‌جمعه اعلام کردند اینجا دارالشفاست و ضریح حضرت معصومه از فلز طلا و نقره و ضدباکتری است؛ اما از معاون وزیر بهداشت گله دارم که در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است!

از معاون وزیر بهداشت گله دارم که در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است!

این نماینده مجلس ادامه داد: ایتالیا کل کشور را قرنطینه کرده است. در کشورهایی که کرونا شیوع پیدا کرد، برخی شهرها به سرعت قرنطینه شدند. همان زمان که معاون وزیر گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است رئیس‌جمهور باید با او برخورد می‌کرد.

اگر قم را قرنطینه کرده بودیم، شیوع کرونا در کشور شدت نمی‌گرفت


هاشم‌زایی با انتقاد از قرنطینه نشدن قم گفت: اگر قم را قرنطینه کرده بودیم، شیوع کرونا در کشور شدت نمی‌گرفت. علمای بزرگ، مراجع تقلید و قوه قضاییه باید به موضوع قرنطینه نشدن قم ورود کنند. باید ببینند چه کسانی هستند که هم قدرت دارند و هم تریبون دست‌شان است و با قرنطینه قم مخالفت کردند. جواب این کشتار و ضررهای معنوی و مادی که ما دادیم را چه کسی می‌خواهد بدهد؟

به گفته این نماینده مجلس، دولت و حاکمیت در کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل کرده است و باید شهر قم را قرنطینه می‌کردیم.

منظور از دارالشفا، شفای معنوی است

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: من به عنوان فردی که در یک خانواده مذهبی و پای منبرها بزرگ شده است، معتقدم اینکه می‌گویند مرقد حضرت معصومه دارالشفاست منظور شفای معنوی است نه شفای جسمی. امام علی(ع) که ضربت می‌خورند از سم آن شهید می‌شوند. بنابراین منظور از شفا، شفای معنوی است مگر آنکه به اذن خداوند باشد.

معتقدم اینکه می‌گویند مرقد حضرت معصومه دارالشفاست منظور شفای معنوی است نه شفای جسمی. امام علی(ع) که ضربت می‌خورند از سم آن شهید می‌شوند.

هاشم‌زایی با اشاره به انتشار سخنرانی برخی علما در فضای مجازی گفت: برخی مسائل از برخی تریبون‌ها مطرح می‌شود که تعجب می‌کنم چرا علمای بزرگ قم با این مسائل برخورد نمی‌کنند. چون بسیاری از نظراتی که از سوی برخی علما مطرح می‌شود موجب وهن اسلام است. اعتقادات برخی جوان‌ها با این حرف‌ها زیر سوال می‌رود. باید ریشه‌یابی شود و کسانی که اعتقاداتی دارند یا تظاهر می‌کنند دارند، و مانع قرنطینه قم و برخی شهرها و اماکن مذهبی شدند مشخص شوند.

برخی مداحان در این شرایط مردم را جمع و مداحی می‌کنند

او ادامه داد: شنیدم در تهران در این روزها که شاهد شیوع کرونا هستیم، برخی مداحان مردم را جمع و برای آنها مداحی می‌کنند. نمی‌دانم در این شرایط چگونه می‌توانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تا اردیبهشت درگیر کرونا خواهیم بود و پیک گسترش ویروس هم در فروردین است.

شنیدم در تهران در این روزها که شاهد شیوع کرونا هستیم، برخی مداحان مردم را جمع و برای آنها مداحی می‌کنند. نمی‌دانم در این شرایط چگونه می‌توانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم.

باید برای رئیس‌جمهور خون آمدن از بینی یک نفر هم مهم باشد

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر شایعات غلط در خصوص فوت‌شدگان یک شهر بر اثر ابتلا به کرونا توضیح داد: باید برای رئیس‌جمهور خون آمدن از بینی یک نفر هم مهم باشد. نه اینکه با بی‌اعتنایی بگوید در آنجا که می‌گفتند بیش از 100 نفر فوت شده‌اند 12 نفر بیشتر فوتی نداشتیم! این چه طرز صحبت کردن است.

باید برای رئیس‌جمهور خون آمدن از بینی یک نفر هم مهم باشد. نه اینکه با بی‌اعتنایی بگوید در آنجا که می‌گفتند بیش از 100 نفر فوت شده‌اند 12 نفر بیشتر فوتی نداشتیم!


هاشم زایی در پایان با اشاره به ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده گفت: قرنطینه شهرهای آلوده کار مشکلی است، اما چاره‌ای جز آن نداریم. در عید باید ورودی شهرهایی را که آلوده هستند از جمله گیلان، مازندران، مشهد و... ببندند. مجبوریم شهرهایی را که کانون انتشار کرونا هستند قرنطینه کنیم. در غیر این صورت یک فرد و مقامی باید پاسخگوی ضررهای مادی و معنوی کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها