انتخابات درون‌حزبی در ایالت‌های آمریکا لغو شد

یک روز پس از آنکه ایالت لوییزیانا انتخابات مقدماتی درون حزبی را به دلیل شیوع کرونا متوقف کرد، جورجیا نیز این انتخابات را تا ماه مه به تعویق انداخت. نامزدها هم کمپین انتخاباتی خود را آنلاین کرده‌اند.

انتخابات درون‌حزبی در ایالت‌های آمریکا لغو شد
کد خبر: 394615
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۹:۲۷

اعتمادآنلاین| ایالت جورجیا اعلام کرده که به دلیل نگرانی‌های گسترده از انتشار سریع ویروس‌ کرونا، مقام‌های انتخاباتی این ایالت برگزاری انتخابات مقدماتی را تا ماه مه به تعویق انداخته‌اند. این تصمیم یک روز پس از تصمیم مشابهی از سوی ایالت لوییزیانا اتخاذ شده است.

وزیر امور داخلی ایالت جورجیا گفت: رخدادها سریع اتفاق می‌افتند و اولویت اول ما حفاظت از سلامت همه کارمندان انتخاباتی و در نهایت جامعه است.

انتخابات مقدماتی قرار بود طی روزهای آتی برگزار شود که تا 19 مه به تعویق افتاد.

لوییزیانا نیز اعلام کرده است انتخابات مقدماتی 4 آوریل، 20 ژوئن برگزار خواهد شد. وزیر امور داخلی لوییزیانا گفت که این تاخیر برای حفظ سلامت و امنیت مردم و رای دهندگان و مقام‌های انتخاباتی است.

چهار ایالت دیگر که قرار بود روزهای آتی انتخابات برگزار کنند گفته‌اند طبق برنامه پیش خواهند رفت.


رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها اکنون بین جو بایدن، معاون باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهور سابق و سناتور برنی سندرز در جریان است. با شیوع کرونا ویروس در آمریکا هر دو نامزد کمپین‌های عمومی خود را لغو کرده و به تبلیغات آنلاین روی آورده‌اند.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، تا روز شنبه تعداد مبتلایان در آمریکا به رقم 2700 تن رسید که 50 تن تاکنون در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها