کد خبر: 394622
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۷:۵۳
| |

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

بسنده کردن به توصیه‌های بهداشتی نمی‌تواند به کنترل بیماری منجر شود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر موفق بودن تجربه قرنطینه، گفت: به نظر می آید تنها بسنده کردن به توصیه‌های بهداشتی نمی‌تواند به کنترل بیماری منجر شود و از ایجاد بحرانی بزرگ تر جلوگیری کند.

بسنده کردن به توصیه‌های بهداشتی نمی‌تواند به کنترل بیماری منجر شود
کد خبر: 394622
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۷:۵۳

اعتمادآنلاین| محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری درباره مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور خطاب به رئیس شورای شهر تهران، به گذشت بیش از سه هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور و آمارهای وزارت بهداشت از مبتلایان و جان باختگان اشاره کرد و افزود: در مورد اتفاقات سه هفته اخیر نکات مهمی وجود دارد و بی توجهی و کتمان آن به دلایل همیشگی تشویش اذهان عمومی و جلب رضایت این و آن، آثار زیان باری به همراه خواهد داشت. در این شرایط به دور از هر گونه تسویه حساب های سیاسی باید سریع و شفاف سخن گفت و در صورت نیاز به مؤاخذه کسانی پرداخت که احتمالا با کوتاهی در تصمیم گیری مناسب و به هنگام شیوع این بیماری مهلک دامن زده اند.

سالاری ادامه داد: چطور می‌توان به صورت روزانه شاهد جان باختن دهها نفر از هموطنان باشیم و نسبت به برخی ابهامات و کوتاهی ها در تصمیم سازی ها سکوت کرد این سکوت چه ارتباطی می‌تواند با مسوولیت پذیری و تعهد ما به شهروندان داشته باشد؟

وی تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند که از زمان شیوع بیماری کرونا در ووهان چین چه تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع آن در کشور اتخاذ کردند و چرا منع تردد به این کشور به عنوان تصمیمی در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری به صورت جدی صورت نگرفت؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخشی دیگری از صحبت های خود با طرح این پرسش که چرا دپوی ملزومات جلوگیری از شیوع بیماری قبل از مبتلا شدن هموطنان صورت نگرفته و جامعه با کمبود و احتکار مواد ضدعفونی مواجه شده است، افزود: به چه دلیل تجربه موفق قرنطینه در کشور مورد توجه قرار نگرفت و نسبت به قرنطینه شهر قم سهل انگاری صورت گرفت.


وی با انتقاد از آنچه ساده انگاری خواندن شرایط از سوی رییس جمهور با بیان این جمله که از شنبه همه چیز عادی می‌شود ، این را هم گفت: هم زمانی درخواست از مردم برای خانه ماندن و عدم تعطیلی شهرها چه معنا دارد؟ چرا با کسانی که بی توجه به توصیه های وزارت بهداشت، جان مردم را به خطر می اندازد برخورد صورت نمی گیرد؟ چرا همچنان شاهد بی اعتنایی به دستورات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا از سوی برخی افراد به ظاهر مذهبی هستیم؟ رشد قارچ گونه پدران به اصطلاح طب اسلامی در فضای مجازی و تجویزهای آنها در تقابل با جامعه پزشکی کشور چه معنایی دارد؟

وی با تاکید بر این که شاید توقع این باشد که این موارد پس از بازگشت آرامش و سلامت به جامعه مطرح شود، افزود: به صراحت اعلام می کنم برخورد و مؤاخذه مدیرانی که در پیش بینی و جلوگیری از شیوع بیماری کوتاهی کردند نباید مشمول مرور زمان شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره اقدام به موقع رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان به نیروهای مسلح برای ورود جدی تر به موضوع کنترل کرونا گفت: در جلوگیری از بحران کوتاهی هایی وجود داشته البته این صحبت ها به معنی نادیده گرفتن زحمات، خدمات و جانفشانی کادر پزشکی و پرستاری کشور نیست چرا که این عزیزان خود قربانی تصمیمات اشتباه و یا کوتاهی در تصمیم سازی های به موقع و قاطعانه هستند.

وی تاکید کرد: اینجانب به عنوان یکی از اعضای شورای شهر از ریاست شورا وشهردار تهران درخواست دارم مراتب را به نحو مقتضی به مسئولین ذی ربط به ویژه رئیس جمهور، دولت و مسئولین منتقل کنید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها