تولیدکنندگان دارو در مصاف مبارزه با کرونا

در روزهایی که ویروسی از نوع «کرونا» حیات انسان‌ها را در تمام جهان نشانه رفته است، چشم مردم به دست تولیدکنندگانی است که فرمول‌های دارویی را بالا و پایین می‌کنند تا بلکه یکی از آنها بتواند به مصاف کووید 19 برود.

تولیدکنندگان دارو در مصاف مبارزه با کرونا
کد خبر: 394632
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۳۷:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ اگرچه هنوز درمان و واکسن قطعی برای این بیماری ناشناخته پیدا نشده، اما تولیدکننده‌های دارویی نه فقط در ایران که در هیچ کجای جهان دست از پا نمی‌شناسند، چرا که سهم و نقش آنها در روزهای کرونایی چیزی جز این نیست.

«حمیدرضا علیپور» یکی از تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی است که نقش هم صنفان خود را مبارزه برای جان مردم دانسته و به خبرنگار اقتصادی ایرنا می‌گوید: نقش دارو در سلامت مردم بر هیچ کسی پوشیده نیست و حالا مهم‌ترین بازه تاریخی است که تولیدکنندگان دارو باید در کنار و همراه مردم باشند تا آسیبی به جانشان وارد نشود.

مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه دارو (تماد) ادامه داد: اکنون وظیفه بزرگی به دوش جامعه دارویی کشور گذاشته شده، برخی همکاران من خط تولید خود را به سمت الکل و مواد ضدعفونی‌کننده که نیاز این روزهای مردم است تغییر داده‌اند.

وی اظهار کرد: شرکت تماد نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی کشور تلاش کرده در این فاجعه انسانی که گریبانگیر مردم ایران هم شده، برای مواجهه با این پدیده شوم رسالت خود را با تامین مواد دارویی که می‌تواند در درمان و التیام بیماران موثر باشد ایفا کند.

علیپور با اشاره به تحقیقات مراکز علمی-تحقیقاتی و اطلاعات موثق از کشور چین به عنوان نخستین کشوری که درگیر این بیماری شد، افزود: مطلع شدیم که داروی هیدروکسی کلروکین فسفات که قبلا برای بیماری مالاریا استفاده می‌شده، در برخی موارد برای درمان ویروس کرونا موثر بوده و در چین با استفاده از آن توانستند بخشی از بیماران کرونا را بهبود دهند.

مدیرعامل تماد با بیان اینکه این ماده موثره دارویی در سبد مواد اولیه دارویی تماد وجود داشته است، ادامه داد: پس از بررسی و از اطمینان از اثربخشی این دارو و باتوجه به موجودی مواد حد واسطی که در شرکت وجود داشت، بلافاصله سه خط تولیدی در سه شیفت کاری همزمان از ابتدای اسفندماه برای تولید ماده موثره هیدروکسی کلروکین فسفات راه اندازی و حدود 6 تن از این ماده اولیه تولید شد. در نهایت این ماده برای تولید نهایی به شرکتهای تولیدکننده محصولات نهایی تحویل داده شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها