کد خبر: 394635
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۴۰:۰۷
| |

کرونا مأموریت «مریخ» را به تأخیر انداخت

آژانس‌های فضایی اروپا و روسیه پس از محدودیت‌های ایجادشده توسط ویروس کرونا مأموریت مریخ‌نورد اگزومارس را تا سال 2022 به تأخیر انداختند.

کرونا مأموریت «مریخ» را به تأخیر انداخت
کد خبر: 394635
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| آژانس‌های فضایی اروپا و روسیه پس از محدودیت‌های ایجادشده توسط ویروس کرونا مأموریت مریخ‌نورد اگزومارس را تا سال 2022 به تأخیر انداختند.

مریخ‌نورد اگزومارس 2020 که به طور رسمی مریخ‌نورد روزالیند فرانکلین نام گذاری شده مراحل ساخت و نصب تجهیزات را پشت سر گذاشته و کارشناسان امیدوار بودند در بازه زمانی مورد نظر این مریخ‌نورد به سوی سیاره سرخ پرتاب شود.

این مریخ‌نورد رباتیک، بخشی از مأموریت بین‌المللی اگزومارس به رهبری آژانس فضایی اروپا است؛ این طرح شامل راه‌اندازی یک وسیله نقلیه روسی؛ حامل ماژول ESA و کاوشگر روسی، برای ارسال مریخ‌نورد ESA به سطح مریخ‌ است.

این فضاپیما قرار بود در ماه ژوئیه یا آگوست سال 2020 زمین را برای سیاره سرخ ترک کند، اما در حال حاضر به دلیل تأخیر ایجاد شده در آزمایش‌های قبل از پرواز این مأموریت ممکن است در سال 2022 انجام شود.

قرار بود مأموریت ExoMars به مقصد سیاره سرخ با موشک روسی و تا چند ماه آینده انجام شود؛ مریخ‌نورد اگزومارس، یک وسیله نقلیه بدون سرنشین و خودگردان شش چرخه است که در ابتدا با وزن 295 کیلوگرم تقریباً 60 درصد بیشتر از مریخ‌نوردهای اسپیریت و آپورچونیتی در مأموریت اکتشافی مریخ ناسا در سال 2004 طراحی شده‌ بود.

تمام سخت افزارهای این مأموریت ساخته شده، اما هنوز لیست بزرگی از بررسی‌ها و آزمایش های برجسته وجود دارد که باید قبل از راه‌اندازی انجام شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها