کد خبر: 394703
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۱:۴۳
| |

اسم رمز اولین انفجار هسته‌ای سوژه مستند شد

فیلم مستند «ترینیتی» به تاریخچه انرژی اتم و فواید و بلایای این ذرات کوچک می‌پردازد.

اسم رمز اولین انفجار هسته‌ای سوژه مستند شد
کد خبر: 394703
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۱:۴۳

اعتمادآنلاین| فیلم مستند «ترینیتی» به تاریخچه انرژی اتم و فواید و بلایای این ذرات کوچک برای مردم دنیا و همچنین علت نیاز به این انرژی برای مردم جهان می‌پردازد.

وقتی قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود، اسم رمز این عملیات ترینیتی نام گرفت و در فیلم مستند «ترینیتی» به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مساله پرداخته شده است.

پس از آزمایش تی ان تی، قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود و اسم رمز این عملیات ترینیتی نام گرفت. اسم رمزی که به معنای تثلیث یا همان سه گانه باوری پدر، پسر و روح القدس در اعتقادات مسیحی بود و قرار بود بزرگترین کشتار بشری با نام مسیح آغاز شود. ترینیتی، اسم رمز نخستین آزمایش انفجار سلاح هسته‌ای بود. بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تنها چند هفته پس از این آزمایش رخ داد.

در مستند «ترینیتی» از سویی به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه‌های مختلف علمی پرداخته می‌شود و از سوی دیگر تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

فیلم مستند 26 دقیقه ای «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها