کد خبر: 394781
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۴۸:۱۳
| |

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

تولید کیت‌تشخیصی در فاز آزمایشی/ انجام مطالعه روی داروی چینی و ژاپنی موثر بر کرونا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انعقاد 8 قرار داد با شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان برای تولید کیت‌های تشخیصی و تخلیص(خالص سازی) خبر داد و گفت: در حال حاضر بر روی یکی از داروهایی که در کشورهای چین و ژاپن برای مبتلایان به ویروس کرونا موثر بوده متمرکز شده‌ایم و در حال مطالعه روی آن هستیم.

تولید کیت‌تشخیصی در فاز آزمایشی/ انجام مطالعه روی داروی چینی و ژاپنی موثر بر کرونا
کد خبر: 394781
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۴۸:۱۳

اعتمادآنلاین| مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص انعقاد قرار داد با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ساخت کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، گفت: تاکنون 6 قرار داد برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و 2 قرارداد نیز در زمینه کیت‌های تخلیص(خالص سازی) منعقد شده است.

وی ادامه داد: در فاز اول تا اواسط هفته آینده 50 درصد از کیت‌های تولید شده از سوی شرکت‌های طرف قرار داد تحویل انستیتو پاستور داده می‌شود.

قانعی خاطر نشان کرد: این 6 قرار داد با 6 شرکت خصوصی و دانش بنیان منعقد شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین در خصوص انعقاد دو قرار داد برای تخلیص یادآور شد: دو شرکت در زمینه کیت‌های تخلیص(خالص سازی) فعالیت کردند که این کیت‌ها تحویل انستیتوپاستور شده و در صورت تایید نهایی، قرار داد برای تولید 10 هزار کیت منعقد می‌شود.

قانعی به دقت کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا ساخته شده در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: دانش فنی این کیت‌ها بومی و پایه این کیت‌ها از نوع کیت‌های تشخیصی Real-Time PCR است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های این نوع کیت‌ها نیز در اختیار آزمایشگاه‌های داخلی قرار دارد و جوابگوی نیاز بیماران است.

عضو کمیته کووید -19 در خصوص داروهای درمانی این ویروس گفت: یکی از داروهایی که در کشور ژاپن و چین برای درمان این این بیماری موثر بوده است را هدفگذاری کردیم و قرار داد اولیه برای ورود به این عرصه منعقد شده ولی تاکنون نهایی نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها