کد خبر: 394782
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۵۱:۱۶
| |

پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران تاکید کرد:

آخرین چهارشنبه کرونایی سال را در خانه بمانیم

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره درگیری بیمارستانها برای کرونا، گفت: در این شرایط اگرحوادث چهارشنبه سوری نیز اتفاق بیفتد کار بیمارستان‌ها افزایش بسیاری پیدا می‌کند که شاید با این شرایط امکان هماهنگی وجود نداشته باشد و امسال با توجه به شرایط، مردم نباید از خانه‌ها بیرون بروند و چهارشنبه سوری نباید برگزار شود.

آخرین چهارشنبه کرونایی سال را در خانه بمانیم
کد خبر: 394782
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۵۱:۱۶

اعتمادآنلاین| پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری سال جاری با شیوع بیماری کرونا، در یک بازه زمانی قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر از زمان ابتلاء بیماری کرونا، ماموریت‌ها در خصوص انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی افزایش پیدا کرده است. چرا که از طرفی ماموریت‌های مربوط به بیماری کووید19 و انتقال بین بیمارستانی انجام می‌شود و از سوی دیگر اورژانس در برخی از مواقع به افرادی که به علت ابتلا به بیماری کرونا در خانه قرنطینه شدند و نیاز به دریافت خدمات پزشکی یا انتقال به بیمارستان دارند نیز خدمت‌رسانی می‌کنند. بنابراین در این خصوص بار کاری مضاعفی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها نیز تقریبا تمام ظرفیت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند؛ اما با این حال ظرفیت ما تقریبا تکمیل شده است. علاوه بر این‌ها ما به صورت روزانه مصدومان و بیماران دیگری نیز داریم که به علل دیگری باید آن‌ها را به بیمارستان‌ها منتقل کنیم و به آن‌ها خدمات ارائه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس تهران با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد مثل سال‌های گذشته طی روز چهارشنبه سوری شاهد حوادثی مثل سوختگی و قطع عضو و .. باشیم با این وضعیت کار بیمارستان‌ها افزایش بسیاری پیدا می‌کند و با این شرایط شاید امکان هماهنگی وجود نداشته باشد، گفت: این موضوع را هم باید درنظر بگیریم که اگر فردی که دچار سوختگی یا قطع عضو شده است به بیمارستان منتقل شود در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می‌گیرد. علاوه بر این موضوع باید این را هم درنظر داشت که در صورتی که شهروندان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری دور هم جمع شوند احتمال ابتلای آن‌ها افزایش می‌یابد، چرا که ممکن است هر یک از آن‌ها ناقل بیماری باشند اما علامتی نداشته باشند.

صابریان افزود: همه این مسائل نشان می‌دهد که امسال با توجه به شرایط مردم نباید از خانه‌ها بیرون بروند و چهارشنبه سوری نباید برگزار شود. علاوه بر این‌ها دید و بازدید عید نیز ‌نباید انجام شود و افراد می‌توانند به صورت اینترنتی یکدیگر را ببینند تا این مشکلات حل شود و در آینده همه با سلامت در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه این ایام که با بیماری کووید19 دست و پنجه نرم می‌کنیم فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و انجام دید و بازدیدهای نوروز نیست، گفت: ما به صورت روزانه تمام اقدامات خود را با حداکثر ظرفیت انجام می‌دهیم؛ امدادرسانی‌ به بیماران و مصدومان، خرید تجهیزات مورد نیاز برای خدمت رسانی به افراد و.. انجام می‌دهیم و واقعا باید در این شرایط کمک کنیم تا بار اضافی بر کادر درمان تحمیل نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها