رئیس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم:

عمده مسمومان ناشی از مصرف الکل در رنج سنی 20 تا 50 سال قرار داشتند

رئیس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه عمده مسمومان ناشی از مصرف الکل در رنج سنی 20 تا 50 سال قرار داشته‌اند، 3 نکته کلیدی درباره "مسمومیت الکلی" را تشریح کرد.

عمده مسمومان ناشی از مصرف الکل در رنج سنی 20 تا 50 سال قرار داشتند
کد خبر: 394819
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهین شادنیا با بیان اینکه همچنان افرادی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل متیلیک یا متانول در بیمارستان لقمان تحت درمان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: به دو دلیل همچنان شاهد مسمومیتهای ناشی از مصرف الکل هستیم.

رئیس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم افزود: نخست اینکه شاید هشدارهای لازم در این رابطه در معرض دید یا شنید مخاطب قرار نگرفته و شاید برخی افراد گمان می‌کنند با مصرف الکل برای آنها اتفاقی روی نمی‌دهد کما اینکه برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند که احتمال ابتلای آنها به کرونا وجود دارد و همچنان در خیابانها و تجمعات حضور دارند.

وی تصریح کرد: درصدی از افرادی که الکل را به صورت خوراکی مصرف کرده‌ و دچار مسمومیت شده‌اند به دلیل تصور غلط مبنی بر مقابله با ویروس کرونا دست به این اقدام زده‌اند و علت مسمومیت برخی از آنها نیز به دلیل سوءمصرف بوده است.

به گفته شادنیا، عمده مسمومان ناشی از مصرف الکل در رنج سنی 20 تا 50 سال قرار داشته‌اند.

رئیس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم یادآور شد: متأسفانه مصرف‌کنندگان متانول زمانی مجبور به مراجعه به مراکز درمانی می‌شوند که زمان حیاتی برای اقدامات درمانی سپری شده، یعنی علائم اولیه ناشی از مصرف الکل مانند تهوع، استفراغ و سرگیجه را جدی نگرفته و اقدام به خوددرمانی می‌کنند.

وی متذکر شد: تأخیر در مراجعه این افراد باعث عدم اثربخشی اقدامات درمانی خواهد شد لذا توصیه می‌کنیم اگر هر فردی به هر دلیلی، آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به مصرف ترکیبات الکلی از هر نوعی کرد و دچار علائمی مانند استفراغ، تهوع یا سرگیجه شد حتماً و در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها