آیا سبزه و سمنو ناقل ویروس کرونا هستند؟

یک متخصص رژیم درمانی گفت: مردم امسال با توجه به شیوع کرونا برای چیدن سفره هفت‌سین به نکات بهداشتی توجه کنند.

آیا سبزه و سمنو ناقل ویروس کرونا هستند؟
کد خبر: 394873
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۴۴:۰۲

اعتمادآنلاین| «کوروش صمدپور» متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: به رسم سنت هر ساله ما ایرانیان سفره هفت‌سین پهن می‌کنیم. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا باید نکاتی را از نظر بهداشتی رعایت کرد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مواد خوراکی نظیر سیب، سمنو، سنجد، سیر و هم چنین سبزه و ماهی روی سفره هفت سین امسال باید با دقت بیشتری چیده شوند.

او در رابطه با چگونگی ضدعفونی کردن میوه‌ها گفت: سیب و همین طور تمام میوه‌های دیگر اگر خوب شسته و ضدعفونی شوند هیچ خطری ندارند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: شست‌و‌شوی میوه‌ها در درجه اول با آب و برای اطمینان بیشتر با محلول ضدعفونی‌کننده می‌تواند ویروس موجود در آن‌ها را از بین ببرد. همچنین سیر هیچ مشکلی نداشته و می‌تواند در سفره قرار بگیرد.

صمدپور با اشاره به علاقه مردم در تهیه سمنو برای سفره هفت‌سین بیان کرد: سمنو ماده غذایی است که پخته می‌شود و به دلیل حساسیتی که ویروس به حرارت دارد، هنگام پخت آن ویروس از بین رفته و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما ظرف سمنو‌هایی که از بیرون خریداری می‌شوند ممکن است آلوده به ویروس بوده و این آلودگی هنگام مصرف به افراد انتقال پیدا کند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: من توصیه می‌کنم اگر سمنو را از بیرون خریداری می‌کنید حتما در خانه یک حرارت دیگر به آن داده و ظرفش را نیز عوض کنید.

صمدپور درباره خرید شیرینی اظهار کرد: برای خرید شیرینی در ایام نوروز نیز باید نکاتی رعایت شود. خرید شیرینی‌ تر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شیرینی‌های خشک نیز به دلیل وجود یک سیستم انتقال که ممکن است آن‌ها را آلوده به ویروس کرده باشد، باید در خانه دوباره در معرض حرارت قرار گرفته تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

او در پاسخ به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق سبزه گفت: سبزه‌ای که در منزل و با رعایت شرایط بهداشتی برای سفره هفت سین تهیه شده باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. خرید سبزه از بیرون به علت وجود همان زنجیره انتقال که ممکن است آن را به ویروس آلوده کرده باشد توصیه نمی‌شود. مردم بهتر است امسال از گذاشتن سبزه‌های طبیعی و ماهی‌ها در سفره هفت سین خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها