علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار:

صدور مجوزهای شروع کسب و کار از 72 روز به 3 روز کاهش می یابد

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار باید اردیبهشت ماه راه اندازی شود اما با توجه به موضوع کرونا، به صورت دقیق نمی توان زمان اعلام کرد.

صدور مجوزهای شروع کسب و کار از 72 روز به 3 روز کاهش می یابد
کد خبر: 394893
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۱۰:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌ علی فیروزی، در مورد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، اظهار داشت: در حال حاضر بانک جهانی اعلام می‌کند که نماگر «شروع کسب و کار» که مجموعه‌ای از ثبت یک شرکت تجاری به انضمام گرفتن کد اقتصادی مالیاتی، ثبت نام ارزش افزوده، ثبت نام تأمین اجتماعی، ثبت روزنامه رسمی و دریافت دفاتر پلمب شده است، در ایران 72.5 روز طول می‌کشد.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: این مساله موجب شده که رتبه ایران در شاخص «شروع کسب و کار»، از بین 190 کشور، 178 باشد.

وی ادامه داد: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، این 72.5 روز به 3 روز کاهش خواهد یافت. ادعا، ادعای بزرگی است ولی از نظر ما شدنی است. حتی اگر 5 یا 6 روز شود قابل درک است اما ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم این زمان را به 3 روز برسانیم.

فیروزی گفت: برای راه اندازی این پنجره واحد فیزیکی، در حال حاضر مصوبه هیأت مقرراتزدایی اخذ شده است و اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن ایران مکانی را خریداری خواهد کرد و در اختیارمان قرار خواهد داد. تقریباً تمام فرایندها مشخص شده و دستگاه‌ها هم جلسات هماهنگی بین دستگاهی را برگزار کرده‌اند و منتظر هستیم تا مکان مورد نظر در اختیارمانقرار بگیرد.

وی گفت: این پنجره واحد فیزیکی در واقع یک ساختمان است که تمام دستگاه‌هایی که برایشروع کسب و کار باید مجوز بدهند، در آن مستقر می‌شوند تا متقاضی شروع کسب و کاربتواند تمام کارهای لازم را در همان یک ساختمان پیگیری کرده و به انجام برساند و از این طریق، طول زمان این کار از 72.5 روز فعلی می‌تواند به 3 روز کاهش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها