عربستان سازمان‌های دولتی را به مدت 16 روز تعطیل کرد

خبرگزاری عربستان (واس) اعلام کرد، عربستان تصمیم گرفته است تمام بخش‌ها و ارگان‌های دولتی به استثنای بخش درمان و بهداشت و نهادهای امنیتی را در راستای تلاش‌ برای مقابله با شیوع کرونا ویروس به مدت 16 روز تعطیل کند.

عربستان سازمان‌های دولتی را به مدت 16 روز تعطیل کرد
کد خبر: 394907
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| یک مقام وزارت کشور عربستان به واس گفت، تدابیر پیشگیرانه واحتیاطی توصیه شده از سوی بخش‌های بهداشت کشور در چارچوب تلاش‌های جدی برای مهار ویروس کرونای جدید (کووید 19) تکمیل شده است.

در این راستا دولت مقرر کرده است:

1. حضور در محل‌های کار در تمام بخش‌های دولتی به مدت 16 روز متوقف شود این حکم بخش‌های بهداشت، امنیتی و نظامی و مرکز امنیت الکترونیکی و سامانه آموزش از راه دور در بخش آموزش و پرورش را مستثنی می‌کند.

2. تمامی بازارها و مجمتع‌های تجاری چه بسته و چه باز به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی (هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها) مستثنی هستند در عین حال تمام چرخ‌های دستی‌های خرید که از سوی مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند باید ضد عفونی شوند. وزارت امور شهری و روستایی این مساله را ابلاغ کرده و اجرای آن را پیگیری می‌کند و 24 ساعته در خدمت رسانی خواهد داشت. این تدابیر شامل مغازه‌های واقع در خیابان‌های تجاری نمی‌شود مگر اینکه در قالب مجمتع‌های تجاری باشند، همچنین سالن‌های زیبایی زنان و آرایشگاه‌های مردانه همه تعطیل می‌شوند.

3. اغذیه فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها تنها به درخواست‌های خارجی پاسخ می‌دهند و آماده خدمت رسانی به این موارد هستند. همچنین مشتریان حق نشستن روی صندلی‌های اختصاصی در داخل مغازه‌های مذکور را ندارند و وزارت امور شهری و روستایی این موضوع را ابلاغ کرده و اجرای آن را 24 ساعته دنبال و پیگیری خواهد کرد.

4. تجمعات در اماکن عمومی تفریحی نظیر پارک‌ها، تفرج‌گاه‌ها و تفریحگاه‌های زمینی و غیره نیز ممنوع است.

5. تمامی فعالیت‌های مزایده و حراج و خرید و فروش در مکان‌های مربوطه موقتا متوقف می‌شود در این باره نیز وزارت امور شهری و روستایی باید آن را ابلاغ و پیگیری کند.

6. حضور مردم و ارباب رجوع‌ها در ادارات دولتی از طریق افزایش تعاملات الکترونیکی و به راه انداختن صفحات ارائه خدمات الکترونیکی و خدمت رسانی از راه دور در بخش‌های دولتی و خصوصی محدود شود و معاملات تجاری با شرکت‌ها و نمایندگان‌شان از طریق راه‌های ارتباطی الکترونیکی و تلفن در حد امکان انجام شود.

7. وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی نیز شرکت‌ها و موسسات خصوصی و ارگان‌های خیریه را به کاهش دادن حضور کارمندان و کارگران در محل‌های کاری‌شان ترغیب کرده و بر تقویت دورکاری و استفاده از ابزارهای الکترونیکی تاکید کنند اما بخش‌های امنیتی و بهداشت فضای کار حساس و مهم را حفظ خواهند کرد و براساس گزارش پزشکی که نباید بیش از یک ماه باشد در مورد برخی موارد می‌توانند از راه دور به درمان ادامه دهند اما فعالان بهداشتی در بخش خصوصی باید طبق ارزیابی نهاد مربوطه به فعالیت بپردازند.

8. تمام شرکت‌ها و موسسات ملزم به اجرای قرنطینه خانگی به مدت 14 روز از تاریخ ورود تمام کارمندان بازگشته از خارج قبل از شروع به کارشان و نیز قرنطینه افراد دارای علائم بیماری‌های تنفسی در شرایط حاضر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها