کد خبر: 394915
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

سرپرست سابق فدراسیون دوومیدانی:

مشکل دوومیدانی ایران با تغییر رئیس حل نمی‌شود

سرپرست سابق فدراسیون دوومیدانی به اظهارات رئیس این فدراسیون در مورد تعداد سهمیه‌های المپیک کسب شده واکنش نشان داد.

مشکل دوومیدانی ایران با تغییر رئیس حل نمی‌شود
کد خبر: 394915
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده است که در سال‌های گذشته که ریاست این فدراسیون را برعهده داشته است، دوومیدانی‌کاران 10 سهمیه المپیک لندن کسب کردند. محمدرضا کاظمی آشتیانی به صحبت‌های داوری واکنش نشان داد و به ایسنا گفت: ابتدا باورم نمی‌شد که چنین حرفی زده شده تا اینکه همین گفته‌ها را در یک برنامه تلویزیونی و مصاحبه با خبرگزاری دیدم اما باید بگویم که پنج سهمیه قطعی و یک سهمیه B در زمان ریاست من به دست آمد. از اینکه هر کسی هر چه دوست دارد می‌گوید، ناراحت شده‌ام. سهمیه‌های کسب شده برای شخص خاصی نیست بلکه نتیجه زحمت کل خانواده دوومیدانی است و تمام استان‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند. از طرفی زمانی که ورزشکاری سهمیه کسب می‌کند یعنی حداقل چهار سال روی او سرمایه‌گذاری شده است.

او در ادامه افزود: باید به چگونگی به دست آمدن سهمیه‌ها هم توجه کرد چراکه کسب سهمیه المپیک به معنی بازی با اعتبار کشور است. وقتی معتقدم برای کشورم سهمیه گرفته‌ام باید پای آن هم بایستم چون برای آن ورزشکار وقت، هزینه و امکانات زیادی صرف شده است در نتیجه المپیکی شدن با رکوردهای غیر واقعی درست نیست. به همین دلیل شرایطی را برای کسب سهمیه تعیین می‌کنند.

آشتیانی در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک گفت: کسی که سهمیه می‌گیرد باید دوباره رکورد خود را تکرار یا رکوردی نزدیک به آن را ثبت کند و حتما تست دوپینگ منفی آن رویداد را داشته باشد. کسانی که در زمان مسئولیت من سهمیه گرفته بودند مثل احسان حدادی، سجاد مرادی، امیر نیک‌فر، سجاد هاشمی آهنگر و محمد صمیمی که سهمیه B گرفت، همراه رکوردگیری تست دوپینگ داشتند. تنها کاوه موسوی همراه با رکوردش تست دوپینگ نداشت که سریع به دبیر فدراسیون و رئیس کمیته پرتاب‌ها نامه زدم و گفتم تا زمانی که جواب تست نیامده جزو سهمیه‌هایمان محاسبه نشود. باید دید که سهمیه‌های بعدی در چه شرایط و مسابقاتی گرفته شده و آیا تست دوپینگ همراه آن بوده است؟

او در ادامه افزود: در زمان من با وسواس خاصی سهمیه‌ها بررسی می‌شد چرا که روسای فدراسیون‌ها نماینده فدراسیون جهانی در هر کشور هستند یعنی اگر در تهران مسابقه‌ای برگزار شود و رئیس فدراسیون اعلام کند فلان ورزشکار سهمیه گرفته است، فدراسیون جهانی قبول می‌کند. با این حال ما تصویب کردیم که رکوردی، رکورد ایران محسوب می‌شود که دو بار تکرار شود و تست دوپینگ منفی هم داشته باشد. ناراحت می‌شوم وقتی عده‌ای به این راحتی دروغ می‌گویند.

آشتیانی با بیان اینکه مشکل دومیدانی با تغییر رئیس فدراسیون حل نمی‌شود به انتخابات این فدراسیون اشاره کرد و گفت: اگر انتخابات برگزار نمی‌شد و سرپرستی کاردان و دانا مثل حمید سجادی را به عنوان تا بعد از المپیک برای فدراسیون انتخاب می‌کردند، کار بسیار نیکویی بود. لزومی نداشت در مقطع حساس همه گیری کرونا انتخاباتی که حدود پنج ماه به تعویق افتاده، برگزار شود. البته به روند مدیریت انجام شده قبل از انتخابات هم ایراد اساسی وارد می‌دانستم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها