روایت کارگردان ایرانی تئاتر از قرنطینه در ایتالیا

علی شمس نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایرانی تئاتر که برای انجام امور تحصیلی و کاری خود به ایتالیا سفر کرده بود، این روزها در وضعیت قرنطینه شهر رُم گرفتار شده است.

روایت کارگردان ایرانی تئاتر از قرنطینه در ایتالیا
کد خبر: 394931
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۰:۰۹:۵۸

اعتمادآنلاین| علی شمس نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر ایران که این روزها به همراه همسر خود به دلیل قرنطینه کشور ایتالیا برای جلوگیری از شیوع کرونا در شهر رُم ماندنی شده، درباره وضعیت و شرایط خود گفت: برای انجام امور اداری مربوط به تأیید مدرک تحصیلی و همچنین گفتگو با 2 کمپانی تئاتر ایتالیا برای یک هفته به این کشور سفر کردم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه بیش از 3 هفته است که در این کشور ماندنی شده‌ام.

او تصریح کرد: گرفتار این شرایط شده‌ام و هیچ چشم اندازی برای برگشت ندارم و دچار یک رخوت بِکِتی شده‌ام. نخست وزیر ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرایط قرنطینه اعلام کرد زیرا مردم در این کشور عمیقاً شیوع ویروس کرونا را جدی نمی‌گرفتند و این مدتی که قرنطینه اعلام شده وضعیت کنترل شیوع کرونا بهتر شده است.

شمس در حالی که به همراه همسر خود در یک هتل کوچک به سر می‌برد، اظهار کرد: کشورهای مختلف با هواپیما شهروندان خود را از ایتالیا خارج می‌کنند ولی متأسفانه ایرانی‌های حاضر در ایتالیا که تعدادشان هم کم نیست و قصد بازگشت به ایران را داشتند در فرودگاه یا شهرهای مختلف گرفتار این محدودیت شده‌اند.

من هم مانند بسیاری دیگر از ایرانی‌هایی که برای انجام امور کاری به ایتالیا سفر کرده بودند، با پول و وسایل محدود برای یک هفته به ایتالیا آمده بودم.

برنده جایزه بهترین نمایشنامه مسابقه بین‌الملل سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، درباره اقدامات فضاهای فرهنگی و هنری کشور ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: حدود 2 هفته پیش و قبل از جدی تر شدن شیوع ویروس کرونا، سالن‌ها و گالری‌ها در اروپا تعطیل شدند که تعطیلی از سالن تئاتر پیکولو در میلان ایتالیا شروع شد.

او افزود: مراکز فرهنگی و هنری مانند اتفاقی که در ایران افتاد خیلی مسئولانه‌تر از هر نهاد دیگری عمل کردند و با وجود ضرری که متوجه آن‌ها می‌شد، به سهم خود از انتشار ویروس کرونا ممانعت کردند. با توجه به گسترش ویروس کرونا در اروپا، تئاترهای بزرگی چون اپرای پاریس و تئاتر بارسلون تعطیل شده‌اند.

کارگردان نمایش‌های «شبی از شب‌های تهران مسافری» و «داستان‌های میان رودان»، تأکید کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در دنیا در حال گسترش است، در آینده بسیار نزدیک جهان گرفتار یک رخوت فرهنگی و هنری خواهد شد.

شمس در پایان سخنان خود درباره وضعیت شهر رُم در شرایط قرنطینه، توضیح داد: شهر رُم طی 70 سال گذشته اینقدر خلوت دیده نشده است. شهر رُم بعد از اشغال آن توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، حدود 70 سال یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا به لحاظ توریست و جمعیت بوده است و حالا برای اولین بار بعد از 70 سال این شهر یک خودانزوایی را پیش گرفته و تعطیل شده است، زیرا ساکنان آن پیش‌تر عمیقاً شیوع ویروس کرونا را جدی نمی‌گرفتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها