نماینده مردم اراک در مجلس خواستار تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمانی شد

سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات معوق پزشکان، کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی شد.

نماینده مردم اراک در مجلس خواستار تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمانی شد
کد خبر: 394953
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۰:۴۲:۰۶

اعتمادآنلاین| سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونا تقریبا به صورت جهانی شایع شده و بیش از 150 کشور با این ویروس درگیر کرده است، افزود: ایران بعد از چین و ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و فوتی ها را داشته است و قاعدتا باید از ابتدا اقدامات پیشگیرانه و درمانی به صورت گسترده ای صورت می پذیرفت و سایر بخش ها در کنار کادر درمان با عزم ملی برای مبارزه با ویروس وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در کشور و استان مرکزی، دستگاه های اجرایی، نیروهای مردمی تلاشی شبانه روزی را آغاز کردند تا سیر نزولی بیماری را شاهد باشیم، گفت: اولویت اول همه ما باید حفظ جان یکایک مردم باشد و اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در مبارزه با کرونا قابل تقدیر است. امیدواریم با همکاری همه مردم و مسئولین شاهد روند نزولی این بیماری در روزهای آتی و در ایام نوروز باشیم.

مقدسی با تاکید بر اینکه حضور در منازل و رعایت بهداشت فردی بهترین راهکار کاهش تعداد مبتلایان خواهد بود، اظهار کرد: مسلما در کنار ماندن در خانه باید اقداماتی از جانب مسئولین صورت گیرد. در همین راستا مذاکراتی پیاپی با مسئولین کشوری و استانی و حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان صورت گرفت و خوشبختانه مسئولین با مشارکت مردم و زیر نظر قرارگاه پدافند زیستی استان و ستاد ملی مبارزه با بیماری ویروس کرونا حتی در دورترین روستاها و مراکز بخش ها و شهرها اقدامات خوبی را انجام‌ داده اند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های شبانه روزی، اما مجاورت استان مرکزی با استان قم آسیب های جدی و همه جانبه را از بابت ویروس کووید 19 به همراه داشته است، بر این اساس تامین اقلام اساسی مورد نیاز بویژه تجهیزات و لوازم برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است که این مهم در جلساتی با وزیر بهداشت و دیگر مسئولان استانی و کشوری برگزار و بر پیگیری این مهم تاکید شده است.

مقدسی تاکید کرد: در راستای تامین اعتبار برای پراخت تفاوت افزایش حقوق کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی که قبلا احکام آن زده شده بود، پیگیری هایی صورت گرفته است و مکاتباتی با وزیر بهداشت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر اقتصاد انجام شده است تا در پرداخت مطالبات معوق پزشکان، کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی که در این روزهای سخت در خط مقدم حضور دارند، تسریع شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها