محمدرضا بادامچی، نماینده تهران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قرنطینه نکردن شهرهای آلوده موجب گسترش دامنه کرونا می‌شود/ قرنطینه تهران و شهرهای آلوده ضرورت دارد/ قرنطینه کردن مستلزم امکانات گسترده‌ای است/ مهیا کردن شرایط قرنطینه با توجه به اوضاع اقتصادی کشور دشوار است

یک نماینده مجلس گفت: شاهد گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم. اگر شهرهایی که شیوع کرونا در آنها حاد است قرنطینه نشوند، دامنه این ویروس گسترده‌تر می‌شود. امکانات دست دولت است و امیدواریم این شهرها را قرنطینه کنند.

قرنطینه نکردن شهرهای آلوده موجب گسترش دامنه کرونا می‌شود/ قرنطینه تهران و شهرهای آلوده ضرورت دارد/ قرنطینه کردن مستلزم امکانات گسترده‌ای است/ مهیا کردن شرایط قرنطینه با توجه به اوضاع اقتصادی کشور دشوار است
کد خبر: 394954
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با تاکید بر قرنطینه شهرهای درگیر با شیوع کرونا ( بیشتر بخوانیم ) گفت: قرنطینه تهران و شهرهای آلوده مانند قم، گیلان و مازندران ضرورت دارد. اما قرنطینه کردن مستلزم امکانات گسترده‌ای است. باید امکانات و مایحتاج به مردم برسد تا از خانه بیرون نیایند. در این شرایط شهر تحت کنترل قرار می‌گیرد.


او ادامه داد: مهیا کردن شرایط قرنطینه با توجه به اوضاع اقتصادی سخت است. بنابراین یکی از دلایل عمده قرنطینه نکردن تهران و شهرهای آلوده ناتوانی کشور در پرداخت هزینه‌های مردم طی دوران قرنطینه است.

این نماینده مجلس با اشاره به امکانات محدود در کشور توضیح داد: اگر دولت می‌توانست تهران و شهرهای آلوده را قرنطینه کند این کار را انجام می‌داد. در ابتدا شاید برخی از کوتاهی‌ها به دلیل ندانم‌کاری و بی‌توجهی بود. اما اگر از همان ابتدا اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام می‌گرفت و یک شهر را قرنطینه می‌کردند، قطعاً دامنه این ویروس به این گستردگی نمی‌رسید.

قرنطینه نکردن شهرهای آلوده موجب گسترش دامنه کرونا می‌شود

بادامچی گفت: متاسفانه شاهد گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم. اگر شهرهایی که شیوع کرونا در آنها حاد است قرنطینه نشوند، دامنه این ویروس گسترده‌تر می‌شود. امکانات دست دولت است و امیدواریم این شهرها را قرنطینه کنند.

او با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم توضیح داد: رعایت بهداشت فردی و بیرون نیامدن مردم از خانه‌هایشان بر قطع شدن زنجیره کرونا و کنترل این ویروس قطعاً تاثیرگذار است. اما متاسفانه تعداد زیادی از مردم در بازار تره‌بار و حلقه‌های خریدوفروش حضور دارند. حضور مردم در اماکن عمومی کار را برای کنترل این ویروس بسیار سخت کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها