رایزنی‌ فراکسیون‌های سیاسی برای تعیین نخست‌وزیر جدید عراق ادامه دارد

فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال رایزنی هستند تا نخست‌وزیر جدید را تعیین کنند، ولی ظاهرا امروز نیز موفق به اعلام نام وی نخواهند شد.

رایزنی‌ فراکسیون‌های سیاسی برای تعیین نخست‌وزیر جدید عراق ادامه دارد
کد خبر: 394987
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۱:۳۱:۱۵

اعتمادآنلاین| رایزنی‌ها برای انتخاب جدید نخست‌وزیر عراق میان طیف‌های سیاسی این کشور همچنان ادامه دارد.

«علاء الربیعی» عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق گفت کمیته هفت جانبه که مأمور انتخاب نخست وزیر آینده عراق است، شامگاه گذشته نشستی برگزار کرده است.

الربیعی به روزنامه «العربی الجدید» گفت که این کمیته پرونده ها را تکمیل کرده و «شخصیتی که بیشترین شانس را برای تصدی این منصب [نخست وزیری] دارد و تا ساعاتی آینده، اعلام خواهد شد، نعیم السهیل است».

او تأکید کرد که مأموریت این کمیته، معرفی نامزد تصدی نخست وزیری به ریاست جمهوری عراق است تا این مسئول عراقی نیز وی را مأمور تشکیل کابینه کند.

این نماینده عراقی تصریح کرد: فردی که مأمور تشکیل کابینه خواهد شد، برنامه‌ای دارد که مطالبات ملت عراق را مرتفع خواهد کرد.


الربیعی با بیان اینکه فراکسیون‌های سیاسی در پی منافع عراق هستند، خاطرنشان کرد: «وضعیت عراق خوب نیست؛ زیرا کشور با چند بحران روبروست... و در مرحله بعدی باید منافع عراق بر منافع شخصی ترجیح داده شود».


«حنین القدو» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق هم از تداوم رایزنی طیفهای سیاسی برای تعیین نام نخست وزیر این کشور خبر داد و گفت که نام نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه، طی 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

طرف‌های سیاسی نمی‌توانند نخست وزیر را تعیین کنند

روزنامه الاخبار لبنان هم به این رایزنی‌ها پرداخت و گزارش داد، پس از اینکه نام 18 نفر به عنوان نامزدهای نخست وزیری اعلام شده بود، این تعداد به چهار نفر رسیده است. السهیل مدیر دفتر ریاست جمهوری، «علی شکری» وزیر پیشین برنامه‌ریزی، «اسعد العیدانی» استاندار بصره و «محمد شیاع السودانی» وزیر کار پیشین، مهمترین نامزدهای این منصب هستند.

الاخبار با بیان اینکه تا کنون، السهیل بیشترین شانس را برای نخست وزیری دارد، تأکید کرد، با وجود اینکه احمد الاسدی از رهبران ائتلاف الفتح خبر داد که نخست وزیر امروز دوشنبه مأمور تشکیل کابینه خواهد شد، ولی ظاهرا طرف‌های مختلف نخواهند توانست به وعده‌های خود عمل کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها