سرویس سلامت همگانی انگلیس:

شاید 15 درصد جمعیت کشور به دلیل کرونا به بستری شدن نیاز داشته باشند

«سرویس سلامت همگانی» انگلیس در سندی محرمانه درباره احتمال ابتلای 80 درصد جمعیت این کشور به ویروس کرونا هشدار داد.

شاید 15 درصد جمعیت کشور به دلیل کرونا به بستری شدن نیاز داشته باشند
کد خبر: 395013
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۱:۱۷

اعتمادآنلاین| طبق سند محرمانه‌ای که رسانه‌‎های انگلیسی از گزارش «سرویس سلامت همگانی» درباره شیوع ویروس کرونا منتشر کردند، این نهاد درباره احتمال ابتلای هشت میلیون نفر از مردم این کشور و نیاز فوری 15 درصد از جمعیت به بستری شدن هشدار داده است.

به نوشته «دیلی میل»، طبق یک گزارش محرمانه اعضای ارشد «سرویس سلامت همگانی» انگلیس (NHS) احتمال اینکه ویروس کرونا تا یک سال دیگر (بهار سال 2021) ادامه یابد و 7.9 میلیون نفر در این کشور بر اثر ابتلا به آن بستری شوند، وجود دارد.

در این سند که ابتدا روزنامه «گاردین» آن را رویت کرده است، روسای نهادهای وابسته به سرویس سلامت همگانی انگلیس احتمال می‌دهند که شیوع ویروس کرونا تا 12 ماه دیگر ادامه داشته باشد.

در بخشی از این سند محرمانه آمده است: «احتمال می‌رود تا 80 درصد از جمعیت طی 12 ماه آینده به (ویروس) کووید-19 مبتلا شوند و تا 15 درصد جمعیت (7.9 میلیون نفر) شاید به بستری شدن نیاز داشته باشند».

یک عضو ارشد سرویس سلامت همگانی انگلیس در مصاحبه با گاردین درباره میزان تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در این کشور صحبت کرد.

این مقام که نامش منتشر نشده است هشدار داد، در صورتی که میزان کشندگی کرونا یک درصد باشد، بیش از نیم میلیون نفر در انگلیس جانشان را از دست خواهند داد اما اگر اظهارات مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس درست باشد، 318660 نفر بر اثر کرونا خواهند مرد.

پروفسور «کریس ویتی» مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس پیشتر درباره مرگبار بودن ویروس کرونا گفته بود، میزان کشندگی این ویروس 0.6 درصد است.

گفته می‌شود که سند مذکور به تلاش‌های اخیر بخش بهداشت عمومی انگلیس در روزهای اخیر به منظور آمادگی برای مقابله با شیوع کرونا و تقویت تلاش‌ها برای مهار آن مربوط باشد.

«پُل هانتر» استاد داروسازی در دانشگاه «ایست آنگلیا» این کشور در این باره گفت: «اینکه مردم بشنوند شاید 12 ماه (شیوع کرونا) طول بکشد، واقعا ناراحت و نگران خواهند شد اما یک سال، واقعا محتمل است».

انتشار این سند محرمانه در شرایطی انجام شده که طبق آخرین آمارهای رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس 1391 تن و تعداد فوتی‌ها 35 نفر افزایش یافته است.

«مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس صبح امروز دوشنبه در سخنانی با هشدار درباره افزایش شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد، شاید نیاز باشد که افراد سالمند تا چهار ماه در خانه بمانند و به اقدامات احتیاطی شدت بدهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها