کد خبر: 395034
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۳:۰۷
| |

العالم: نام کاندیدای نخست‌وزیری عراق امروز در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد

کمیته هفت نفره گروه‌های سیاسی شیعه در عراق سر کاندیدای نخست‌وزیری این کشور توافق کرده‌اند و نام او را امروز در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌دهند.

العالم: نام کاندیدای نخست‌وزیری عراق امروز در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد
کد خبر: 395034
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۳:۰۷

اعتمادآنلاین| منابع پارلمانی در عراق خبر دادند، کمیته هفت نفره گروه‌های سیاسی شیعه درباره کاندیدای مورد نظر خود برای سمت نخست‌وزیری به توافق رسیده‌اند و نام این کاندیدا امروز در اختیار رئیس‌جمهور قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه مهلت قانونی انتخاب نخست وزیر در عراق امروز به پایان می‌رسد این کشور در شرایط انتظار به سر می‌برد تا نام نامزد جانشین عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی کشور علنی شود. کمیته هفت نفره که اعضای آن نمایندگان گرو‌های اصلی شیعه در پارلمان یعنی سائرون، فتح، دولت قانون، نصر، حکمت، فضیلت و عطاء هستند، گزینه مورد نظر خود را مشخص کرده‌اند و این گزینه را بر اساس قانون، به رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند تا رئیس جمهور او را مامور تشکیل کابینه کند.

«نسیم عبدالله» عضو ائتلاف فتح به العالم گفت: معتقدم گروه‌های سیاسی به گزینه مورد نظر برای نخست وزیری نزدیک شده اند، توافق سر نخست‌وزیر آینده، شاید نتواند به همه اختلافات موجود پایان دهد، اما به یقین دیدگاه‌ها را به هم نزدیک خواهد کرد.

گروه‌های سیاسی شیعه تاکید کرده‌اند ائتلاف‌های کُرد و سنی نیز بخشی از طرف‌های مشاوره و رایزنی آن‌ها بوده‌اند، زیرا هدف این بود که این بار شاهد بروز مشکلاتی که در تعیین نامزد قبلی یعنی محمد توفیق علاوی بروز کرده بود، نباشند.

البته هنوز رایزنی‌های پشت پرده ادامه دارد، اما منابع پارلمانی چند نام را برای نامزدی نخست وزیری مطرح کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها نعیم السهیل و مصطفی کاظمی هستند.

پس از اینکه محمد توفیق علاوی از سوی رئیس‌جمهور عراق برای تصدی سمت نخست‌وزیری انتخاب شد وی در پایان مهلت تشکیل کابینه جدید در نامه‌ای به برهم صالح از قبول این سمت انصراف داد و عراق بار دیگر در خلأ سیاسی نبود نخست وزیر گرفتار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها