کد خبر: 395035
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال اروپا گزارش می‌دهد:

یان اوبلاک، تجلی واقعی یک دروازه‌بان/ لالیگا، خانه اصلی دروازه‌بان‌های برتر

فوتبال در اروپا به صورتی کاملاً حرفه‌ای دنبال می‌شود و لیگ‌های معتبر اروپایی میزبان دروازه‌بان‌های زیادی است. اما تعداد کمی از آنها هستند که توانسته‌اند توانمندی خود را به دنیای فوتبال نشان دهند.

یان اوبلاک، تجلی واقعی یک دروازه‌بان/ لالیگا، خانه اصلی دروازه‌بان‌های برتر
کد خبر: 395035
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- دروازه‌بان‌ها بخش جدایی‌ناپذیر فوتبال هستند. آنها با عکس‌العمل‌هایشان شور و نشاط را به ورزشگاه‌ها می‌آورند و گاهی با گرفتن یک توپ، تیم‌شان را قهرمان یک تورنمنت می‌کنند.

اما درخشش یک دروازه‌بان در قاره سبز کمی سخت‌تر از دیگر نقاط جهان است. فوتبال در اروپا به صورتی کاملاً حرفه‌ای دنبال می‌شود و لیگ‌های معتبر اروپایی میزبان دروازه‌بان‌های زیادی است. اما تعداد کمی از آنها هستند که توانسته‌اند توانمندی خود را به دنیای فوتبال نشان دهند.

در گزارش پیش رو پنج دروازه‌بان برتر اروپا را معرفی می‌کنیم.

5- کیلور ناواس، دروازه‌بانی با کمترین گل خورده

او بعد از پنج سال حضور در رئال مادرید، با مبلغی به ارزش 15 میلیون یورو راهی پاری‌سن‌ژرمن شد. ناواس که با درخشش در جام جهانی 2014 برزیل نگاه جهانیان را به خود خیره کرد، سال‌های پرفراز و نشیبی را در رئال طی کرد و حالا با آمدن به پاریس، دوباره به روزهای اوجش بازگشته است. او کمترین گل خورده را در لیگ فرانسه دارد و به خوبی توانسته بعد از مدت‌ها یک دروازه امن به پاری‌سن‌ژرمن هدیه دهد. بی‌شک ناواس جزو برترین دروازه‌بان‌های حال حاضر جهان است ( بیشتر بخوانیم ).

کیلور ناواس

4- مارک آندره ترشتگن، دلیل موفقیت‌های بارسلونا

دروازه‌بان آلمانی بارسلونا یکی از بهترین‌های جهان است. او توانایی زیادی در بازی با پا دارد و به خوبی می‌داند چگونه باید بازی‌سازی را از درون دروازه آغاز کند. این دروازه‌بان آلمانی تاکنون 2 پاس گل در لالیگا داده که بیشترین تعداد پاس گل در بین دروازه‌بان‌هاست. هرچند ترشتگن درون دروازه کاتالان‌ها بی‌رقیب است، اما در تیم ملی آلمان یک رقیب سرسخت به اسم مانوئل نویر دارد. او امیدوار است بتواند با درخشش در بارسلونا دروازه‌بان اول مانشافت شود ( بیشتر بخوانیم ).

نویر و ترشتگن

3- تیبو کورتوآ؛ درخشش دوباره در لالیگا

هرچند اولین روزهای حضور کورتوآ در مادرید چندان درخشان نبود، اما او رفته‌رفته خود را با شرایط هماهنگ کرد و حالا یکی از بهترین بازیکنان زیدان به شمار می‌رود. کورتوآ در فصل جاری بیشترین کلین شیت را در لالیگا داشته و به سبب عکس‌العمل‌های فوق‌العاده او در ال‌کلاسیکو رئال مادرید توانست بعد از سال‌ها در 2 بازی رفت و برگشت دروازه خود را بسته نگه دارد، اتفاقی که از سال 1975 رخ نداده بود. بهترین دروازه‌بان جام جهانی 2018 روسیه امید دارد تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد ( بیشتر بخوانیم ).

کورتوا

2- آلیسون بکر؛ دستان امن لیورپول

زمانی که آلیسون از باشگاه رم به لیورپول پیوست، همه اهالی فوتبال می‌دانستند که او و لیورپول جام‌های زیادی به دست می‌آورند. بکر در اولین سال حضورش در مرسی ساید، 20 کلین شیت ثبت کرد و در آخر فصل هم دستکش طلایی لیگ جزیره را از آن خود کرد. بکر بعد از قهرمانی با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا هم بهترین دروازه‌بان سال 2019 میلادی شد تا کلکسیون افتخاراتش کامل شود. هرچند او ماه‌های آخر سال 2019 و ماه‌های ابتدایی سال 2020 را با مصدومیت پشت سر گذاشته، اما سرخ‌های بندر لیورپول امیدوارند هرچه زودتر آلیسون را درون دروازه تیم‌شان ببینند ( بیشتر بخوانیم ).

آلیسون بکر

1- یان اوبلاک؛ تجلی واقعی یک دروازه‌بان

وقتی صحبت از تعالی یک دروازه‌بان به میان می‌آید، تنها نام یک فرد است که به ذهن می‌رسد و آن یان اوبلاک، دروازه‌بان اسلونیایی اتلتیکو مادرید، است. شاید خیلی از دروازه‌بان‌ها به نقطه اوج برسند، اما هیچ‌کدام از آنها نتوانسته‌اند مانند اوبلاک در اوج بمانند. او که با قراردادی 16 میلیون یورویی از بنفیکا راهی اتلتیکو مادرید شد، هر سال توان خود را بالا برده و از همین روست که این دروازه‌بان در صدر بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال قرار گرفته است. او در سال‌های حضورش در اتلتیکو تنها 115 گل دریافت کرده و 99 کلین‌شیت هم داشته، آماری خیره‌کننده از دروازه‌بانی جوان اما توانمند ( بیشتر بخوانیم ).

اوبلاک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها