کد خبر: 395059
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۸:۰۰
| |

سرنوشت برنده کفش طلا چه می‌شود؟

به دلیل تداوم احتمالی شیوع ویروس کرونا ممکن است لیگ‌های اروپایی دوباره از سر گرفته نشوند که این اتفاق در تعیین برنده کفش طلا تاثیر خواهد گذاشت.

سرنوشت برنده کفش طلا چه می‌شود؟
کد خبر: 395059
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بحران ویروس کرونا موجب شده است شروع مجدد بیشتر لیگ‌های اروپایی در هاله‌ای از ابهام بماند. در حالی که باید منتظر مانند تا در رابطه با لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، بوندسلیگای آلمان و لیگ یک فرانسه تصمیم گرفته شود یک رقابت دیگر باقی می‌ماند که هنوز برنده‌ای ندارد و آن کفش طلای فصل 20-2019 است. این جایزه که به بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی یک فصل داده می‌شود اکنون مالکی ندارد چون هنوز تمام بازی‌های لیگ‌ها به پایان نرسیده است. انتظار می‌رود دوباره رقابت‌ها از سر گرفته شود. در غیر این صورت ممکن است به صدرنشین کنونی جایزه داده شود یا امسال به هیچ بازیکنی کفش طلا داده نشود.

اگر قرار باشد به برترین گلزن کنونی این جایزه داده شود برنده چیرو ایموبیله خواهد بود. مهاجم لاتزیو می‌تواند نخستین ایتالیایی باشد که در زمان حکم‌رانی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به این جایزه دست پیدا می‌کند. در این سال‌ها تنها لوییس سوارس و دیگو فورلان اجازه ندادند کفش طلا به دو ستاره کنونی جهان برسد. پیش از شروع این دوران دو ایتالیایی توانسته بودند این عنوان را به دست آورند. فرانچسکو توتی در فصل 07-2006 و لوکا تونی در فصل 06-2005 آن را کسب کردند. ایموبیله تاکنون 27 گل به ثمر رسانده و 54 امتیاز به دست آورده است.

روبرت لواندوفسکی در دومین رتبه با 25 گل قرار دارد و 50 امتیاز کسب کرده است. مهاجم لهستانی بایرن مونیخ شروع فصل فوق‌العاده‌ای داشت و نشان داد که افزایش سن نمی‌تواند قدرت گلزنی را کاهش دهد. چنین شرایطی برای کریستیانو رونالدو، سومین گلزن برتر اتفاق افتاد. مهاجم یوونتوس در یازده بازی پیاپی در سری آ گلزنی کرد به جز دیدار برابر برشا که دعوت نشده بود. ستاره پرتغالی با 21 گل و کسب 42 امتیاز با دو مهاجم آینده دار برابر است. ارلینگ هالند (دورتموند و سالزبورگ) و تیمو ورنر (لایپزیگ).

جایگاه ششم به مسی تعلق دارد. برنده پیشین کفش طلا که 19 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده 38 امتیاز به دست آورده است. مهاجم بارسلونا از فصل 16-2015 همیشه در میان سه گلزن نخست قرار داشته است. در آن فصل سوارس، گونسالو ایگواین و رونالدو رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

باید توجه داشت برترین گلزن لیگ‌های اروپایی ایموبیله نیست و در رتبه هفدهم قرار دارد. اریک سورگا استونیایی که تنها 20 سال دارد در لیگ کشورش با پیراهن فلورا تالین 31 گل به ثمر رساند. با این حال هر گلش تنها یک امتیاز دارد و به همین خاطر به اندازه گل‌هایش امتیاز کسب کرده است. این بازیکن تقریبا یک ماه است که دیگر در اروپا بازی نمی‌کند و با تیم آمریکایی دی سی یونایتد قرارداد امضا کرده است.

در میان 25 گلزن برتر نام کریم بنزما دیده می‌شود که در رتبه‌های انتهایی در کنار مارکوس رشفورد، سانچو و سادیو مانه قرار دارد. مهاجم رئال مادرید مانند این سه بازیکن 14 گل به ثمر رسانده است و 28 امتیاز دارد.

باید دید جدول به همین شکل باقی می‌ماند یا رقابت‌ها دوباره از سر گرفته می‌شوند. در حالی که برخی از بازیکنان به خاطر تعطیلی لیگ نمی‌توانند به امتیازهای خود بیفزایند حریفانشان فرصت دارند رتبه‌های خود را بهتر کنند. در این رابطه الکساندر سورلوت (ترابزون اسپور) و ایلیا شکورین (زسکا مسکو) که در جایگاه‌های بیستم و بیست و یکم قرار دارند و با 19 گل و کسب 28.5 امتیاز با هم برابر هستند چنین شرایطی دارند و می‌توانند رتبه خود را در جدول بهبود ببخشند. لیگ ترکیه و روسیه در جریان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها