دبیرکل سرایا الخراسانی: ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد

دبیرکل گروه سرایا الخراسانی عراق با اشاره به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد.

دبیرکل سرایا الخراسانی: ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد
کد خبر: 395073
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۳:۵۲:۲۵

اعتمادآنلاین| علی الیاسری، دبیرکل گروه مقاومت سرایا الخراسانی وابسته به الحشد الشعبی عراق ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که آنها به دنبال جنگ با ایران در خاک عراق هستند را زیر سوال برد و گفت: ایران توانمندی‌های زیادی در حوزه دفاع از خود دارد. ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد؛ چرا که جمهوری اسلامی قدرت و صلاحیت لازم برای دفاع از خود را دارد.

او در گفت‌وگو با شبکه العالم تاکید کرد: زمانی‌که آمریکا سردار سلیمانی را ترور کرد، ایران خودش با هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، پاسخی دردناک به آنها داد. آمریکا حجم توانمندی‌ها و قدرت دفاعی ایران در پاسخ به چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای را می‌داند. معتقدم که پیام ایران به آمریکایی‌ها رسید؛ پیامی مبنی بر این‌که ما توان در هم کوبیدن تمامی پایگاه‌های آمریکایی را داریم و به فلسطین اشغالی نیز می‌رسیم و تمامی توانمندی‌های این رژیم را نابود می‌کنیم.

الیاسری خاطرنشان کرد: حملات اخیر آمریکا توهین به ملت عراق است؛ این بمباران‌ها و تحقیر این‌چنینی ملت عراق و حاکمیت عراق از سوی آمریکایی‌ها برای ما عجیب نیست. هرگونه حمله علیه گروه‌ها یا جناح‌های عراقی حمله به تمامی گروه‌ها و جناح‌ها است.

دبیرکل سرایا الخراسانی با تأکید بر این‌که گروه‌های مقاومت در عراق پاسخ این حملات تجاوزکارانه آمریکا را خواهند داد، اظهار داشت: حملات گروه‌های مقاومت دردناک خواهد بود و باعث می‌شود آمریکایی‌ها وارد مذاکره با دولت عراق جهت خروج از خاک این کشور شوند.

او با اعلام این‌که در شب عملیات مبارزان عراقی هواپیماهای آمریکایی بر فراز سفارت آمریکا در بغداد در حال پرواز بودند، گفت: این وحشتی که در سفارت آمریکا و پایگاه‌های آمریکایی سایه انداخته، پایدار است. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از پایگاه التاجی فرار کرده و به پایگاه عین الاسد منتقل شده‌اند.

علی الیاسی گفت: معتقدیم که در مرحله بعدی، عملیات بر پایگاه عین الاسد و سپس در پایگاه‌های دیگر متمرکز خواهد شد و این روند تا زمانی‌که آنها زبونانه از عراق خارج شوند، ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها