کد خبر: 395080
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۵:۵۹
| |

ائتلاف سائرون شکست در تعیین کاندیدای نخست‌وزیری عراق را اعلام کرد

رئیس ائتلاف سائرون در پارلمان عراق اعلام کرد کمیته هفت نفره‌ای که برای انتخاب نخست‌وزیر عراق تشکیل شده بود، در دستیابی به توافق در این قضیه ناکام ماند.

ائتلاف سائرون شکست در تعیین کاندیدای نخست‌وزیری عراق را اعلام کرد
کد خبر: 395080
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۵:۵۹

اعتمادآنلاین| ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر از دست نیافتن گروه‌های سیاسی به توافقی درباره انتخاب مامور تشکیل کابینه جدید این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، نبیل الطرفی رئیس ائتلاف سائرون گفت: «کمیته هفت نفره‌ای که از نمایندگان گروه‌های شیعی برای تشکیل شده بود نتوانست به توافقی درباره انتخاب کاندیدایی دست یابد که مسئول تشکیل دولتی جایگزین دولت مستعفی کنونی شود».

او افزود: «از همین رو رئیس جمهور باید اختیارات خود را در تعیین نامزدی برای نخست وزیری به کار گیرد».

این در حالی است که رایزنی‌های میان گروه‌های سیاسی برای انتخاب نخست وزیر جدید عراق در میان طیف‌های سیاسی این کشور تا به امروز که آخرین مهلت معرفی آن به رئیس جمهور عراق است ادامه داشته است.

منابع عراقی طی بیست و چهار ساعت اخیر مهم‌ترین نامزدهای نخست وزیری این کشور را نعیم السهیل مدیر دفتر ریاست جمهوری، «علی شکری» وزیر پیشین برنامه‌ریزی، «اسعد العیدانی» استاندار بصره و «محمد شیاع السودانی» وزیر کار پیشین و علی الکاظمی رئیس اطلاعات عراق معرفی کرده بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها