چرا مدارس انگلیس در بحران شیوع کروناویروس تعطیل نشد؟

تاکنون کشورهای زیادی در سراسر جهان اقدامات سختگیرانه‌ای مانند ممنوعیت برگزاری گردهمایی‌های بزرگ، محدودیت‌های شدید در سفرها و رفت‌وآمد مردم و تعطیلی مدارس را به منظور مقابله با شیوع کروناویروس اتخاذ کرده‌اند اما انگلیس اقدامات کنترلی نسبتاً کمی را تاکنون ترتیب داده است.

چرا مدارس انگلیس در بحران شیوع کروناویروس تعطیل نشد؟
کد خبر: 395088
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۴:۴۷

اعتمادآنلاین| می‌توان این تفاوت را اینگونه توضیح داد که شیوع کروناویروس در انگلیس نسبت به کشورهای دیگر دیرتر رخ داده و از این رو اقدامات مقامات این کشور هنوز به گونه‌ای که باید جدی نشده است اما با این وجود نیز ضعف اقدامات اتخاذشده در این کشور همچنان مشهود خواهد بود.

شبیه سازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که انگلیس در مراحل اولیه شیوع خود قرار دارد که انتظار می‌رود طی چهار هفته شیوع در این کشور نیز به شدت افزایش یابد و در هفته‌های دهم و چهاردهم به اوج خود برسد.

سر پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس و پروفسور کریس ویتی رئیس ارشد پزشکی این کشور این حکم را اعلام کرده‌اند که قرار است در این مرحله محدودیت‌های شدیدی اعمال شود.

با این حال به تاخیر انداختن اعمال محدودیت‌ها ممکن است منجر به غفلتِ افراد در مواقع اوج شیوع بیماری شود.

حتی این امکان وجود دارد که افراد در روزهای اوج شیوع به دلیل خستگی از محدودیت‌های اختیاری، دوباره به خیابان‌ها بازگردند. برای مثال هم‌اکنون افراد سالمند که در بیشترین معرض خطر قرار دارند، قرنطینه اختیاری شده و ارتباطشان با جامعه در زمانی که خطر شیوع هنوز بالا نرفته قطع شده است اما ممکن است به زودی و در زمانی که شیوع به اوج خود رسیده این افراد مجبور شوند به قرنطینه خود پایان دهند.

سر پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس و پروفسور کریس ویتی، رئیس ارشد پزشکی این کشور همچنین اعلام کرده‌اند نیازی به ممنوعیت گردهمایی‌های بزرگ نیست چرا که مدل‌سازی‌های رایانه‌ای آن‌ها نشان می‌دهد اقداماتی مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها و قرنطینه اختیاری در صورت بروز علائم کارسازترند. به گفته آن‌ها در صورتی که این اقدامات به درستی اتخاذ شود، می‌تواند اوج موارد را تا 20 درصد کاهش دهد.

والانس همچنین مدعی شده است که احتمال ابتلا به این ویروس از اعضای خانواده یا در محیط‌های بسته کوچک مانند خانه و محل کار بسیار بیشتر از محیط‌های بزرگ و تجمعات است.

مقامات انگلیس درمورد تعطیلی مدارس نیز همین عقیده را دارند و با وجود تعطیلی مدارس در ایرلند، فرانسه و دانمارک و بسیاری دیگر از کشورهای جهان، انگلیس حداقل تاکنون اقدام به تعطیلی مدارس خود نکرده است.

آنها ادعا می‌کنند که تعطیلی مدارس برای مواردی هم‌چون آنفلوآنزا موثر است اما به نظر می‌رسد کووید-19 خیلی روی کودکان تاثیری نداشته باشد. این در حالیست که ممکن است کودکان ناقل کروناویروس شده و عفونت را به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود منتقل کنند. همچنین برخی مقامات نیز معتقدند تعطیلی مدارس فشار زیادی را روی کارمندانی که تعطیل نشده‌اند مانند کادر درمانی برای مراقبت از کودکانشان وارد می‌کند.

استراتژی انگلیس به تاخیر انداختن اوج شیوع تا تابستان است به طوری که بتواند فشار وارد بر سیستم سلامت همگانی خود را کاهش دهد. هدف این کشور همچنین مدیریت شیوع به شیوه‌ای است که در صورت شیوع سالیانه این ویروس، ایمنی جمعی در برابر آن در جمعیت ایجاد شده باشد. در واقع توجیه مقامات بهداشتی این کشور برای ضعیف بودن محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه وضعیت ایمنی جمعی است به این معنی که هرچه تعداد بیشتری از افراد به ویروس آلوده شوند، مصونیت بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود!

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، با این حال پزشکان و متخصصان در این کشور هشدار می‌دهند که تلاش برای مهار سریع و شتابزده این ویروس به احتمال زیاد طی زمستان پس از برداشتن اقدامات شدید باعث بازگشت همه گیری خواهد شد و فشار وارد بر کادر درمان را دوباره افزایش خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها