کد خبر: 395111
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۴:۵۸:۳۹
| |

بیانیه شماره 2 حزب وحدت و همکاری ملی بمناسبت هفتمین روز درگذشت راه چمنی

حزب وحدت و همکاری ملی بمناسبت هفتمین روز درگذشت محمدرضا راه چمنی بیانیه دوم خود را منتشر کرد.

بیانیه شماره 2 حزب وحدت و همکاری ملی بمناسبت هفتمین روز درگذشت راه چمنی
کد خبر: 395111
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۴:۵۸:۳۹

اعتمادآنلاین| متن این بیانیه به شرح زیر است:

«هفت روز است که دست تقدیر ما را در غم فراق و جانگاه سیاستمداری متواضع، صادق و مردمی دکتر محمد رضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی نشانده و از نعمت وجود و تجربیات ارزشمند ایشان در عرصه های مختلف اجرایی و سیاسی محروم کرده است. از آنجا که دکتر راه چمنی در طی این سال‌ها خودشان مرتبا بر انجام کار جمعی و تشکیلاتی و حزبی تاکید داشتند، امید است حزب وحدت و همکاری ملی با استعانت از درگاه الهی و تاسی به افکار و منش اعتدالی و اصلاح طلبانه دبیر کل فقید خود بتواند مسیر سخت و پرتلاطم فعالیت حزبی و سیاسی را همچنان با قوت و متعهدانه ادامه دهد.

دکتر راه چمنی عضو هیات علمی دانشگاه و از پزشکان متعهد و مدیران پرتلاش و دلسوز حوزه بهداشت و درمان کشور بودند و در دوران حیات پربرکت خود علاوه بر فعالیت‌های علمی، مسولیت های سیاسی و اجرایی مختلفی را نیز بر عهده گرفتند که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ایشان در ابتدا و در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست سازمان هلال احمر استان خراسان بزرگ را تقبل کرد. سپس طی دوره های دوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی افتخار نمایندگی مردم شریف سبزوار را به کارنامه درخشان خدمات خود افزود و با فعالیت و اشراف دقیقی که به قوانین، طرح ها و لوایح داشت، خدمات بسیار ارزنده ای به کشور انجام داد و نام و یادی نیک از خود بجا گذاشت و به نماینده ای تکرار نشدنی برای دیار سربداران تبدیل شد. دکتر راه چمنی همزمان با ایام نمایندگی و در دوران دفاع مقدس نماینده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امور بهداشت و درمان جبهه های جنگ تحمیلی بود و بخوبی هم از عهده این مسؤلیت خطیر برآمد.

پس از پایان دوران نمایندگی مجلس به مدت چهار سال ریاست سازمان بهزیستی در دولت اصلاحات را تقبل و توفیق خدمت به جامعه معلولین کشور را پیدا کرد. لذا به جرات می توان گفت ویژگی بارز سال های عمر با برکت ایشان، تلاش خستگی ناپذیر و بی وقفه در جهت خدمت صادقانه و بی منت به جامعه اسلامی بویژه اقشار محروم و مستضعف بود.

دکتر محمدرضا راه چمنی علاوه بر سمت های اجرایی و قانون گذاری یکی از فعالان عرصه های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و رسانه ای نیز بود که در ابتدا با تاسیس حزب همبستگی ایران اسلامی، روزنامه همبستگی، روزنامه اسرار و پس از آن با پایه گذاری حزب وحدت و همکاری ملی و روزنامه همکاری ملی در نهادینه کردن امر تحزب و انجام کار تشکیلاتی و تربیت نیروهای حزبی و توجه به مسائل حوزه رسانه و فرهنگ منشأ خدمات ارزنده ای بود. همچنین با توجه به اینکه ایشان ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام داشتند، بر اساس یک رسم دیرینه و اعتقادی و به جهت پاسداشت و زنده نگاه داشتن شعائر دینی و مذهبی همه ساله در روز اربعین حسنیی در زادگاه پدری خویش مراسم تعزیه خوانی برگزار و خودش هم این آیین مذهبی را کارگردانی می کرد و با افتخار خود را خادم الحسین می نامید.

دکتر را ه چمنی با واقع بینی، قانونگرایی، داشتن نگاه اصلاح طلبانه و پایبند بودن به آن و برخورداری از روحیه کنشگری مسؤلانه و منش اعتدالی، عمر پُر خیر و برکت خود را در جهت حفط ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) و خدمت به مردم عزیز کشور بویژه جامعه معلولین، محرومان و مستضعفان و توسعه و پیشرفت جامعه سپری کرد و نشان داد که تحت هر شرایط سخت و حتی با وجود برخی بی مهری ها و تنگ نظری های حزبی و سیاسی همچنان یک خدمتگزار پاکدست، ساده زیست، دلسوز، صدیق، پرتلاش و وفادار به مردم و مدافع حقوق آنها و نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد که آخرین نمونه آن با وجود رد صلاحیت گسترده چهره های اصلاح طلب حضور فعال و اثر گذار ایشان در جهت هماهنگی و انسجام احزاب اصلاح طلب برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، چرا که وی معتقد بود باید از کوچک ترین فرصت ها نیز برای خدمت به مردم و جامعه استفاده کرد.

در همین راستا حزب وحدت و همکاری ملی با مدد جستن از درگاه حق تعالی و محور قرار دادن قانون اساسی، افکار و اندیشه های بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهنمودهای رهبری معظم.،آموزه های اصیل گفتمان اصلاحات و همچنین ویژگی های اخلاقی. سیاسی، فرهنگی و افکار و منش اصلاح طلبانه و اعتدالی دبیر کل فقید خود متعهدانه تلاش خواهد کرد در مسیر وحدت و همدلی،. حفط منافع ملی، خدمت صادقانه و بی منت به مردم و توسعه و پیشرفت و تعالی ایران اسلامی بیش از گذشته گام بردارد.

شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی ایران به نمایندگی از تمامی اعضای حزب در سراسر کشور بر خود لازم می داند از عموم مردم شریف ایران، مسئولان معزز، شخصیت ها، احزاب، اساتید دانشگاهی و سایر بزرگواران و اقشار و صنوف محترمی که به جهت درگذشت دکتر محمدرضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی پیام تسلیت صادر و با خانواده محترم، بستگان، همشهریان و هم حزبی های ایشان ابراز همدردی نمودند؛ بویژه مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی، جناب آقای سید محمد خاتمی رئیس محترم و محبوب دولت اصلاحات، جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خانواده محترم مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سید حسن خمینی، جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور، جناب آقای دکتر عارف رئیس محترم فراکسیون امید، جناب آقای دکتر امیری معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور، وزرای محترم دولت، نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی، دبیران کل محترم احزاب و تشکل های سیاسی و جامعه محترم پزشکی کشور مراتب تقدیر و تشکر صمیمانه خود را اعلام و برای همگی این عزیزان سلامتی و بهروزی از درگاه حق تعالی مسئلت دارد.

به طور یقین ارسال پیام های تسلیت و همدردی ضمن اینکه تسلی خاطر خانواده، هم حزبی ها و دوستداران دکتر راه چمنی می باشد، موجب قوت قلب آنها در جهت زنده نگاه داشتن یاد و نام ایشان و ادامه خط و مشی اعتدالی و اصلاح گرایانه وی توسط اعضای حزب وحدت و همکاری ملی در جهت تحقق شعارهای محوری حزب از جمله: اصلاح امور، بهبود زندگی، عدالت و پیشرفت کشور خواهد بود.

در پایان مجددا درگذشت دکتر محمدرضا راه چمنی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران، مردم دیار سربداران، خراسانی ها، جامعه پزشکی، اعضای حزب وحدت و همکاری ملی و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال علودرجات، رحمت و غفران واسعه الهی برای این بزرگ مرد فقید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت دارد و امید است با توکل بر خداوند. بزرگ و توسل به ائمه اطهار و تلاش و کوشش خستگی ناپذیر جامعه ایثارگر پزشکی و پرستاری، مسولین کشور و همراهی احاد مردم هر چه زودتر شر ویروس منحوس کرونا از سر ملت ایران رفع شود تا بیش از این شاهد اندوه و ماتم خانواده های ایرانی به خاطر از دست دادن عزیزان شان نباشیم.

سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز


مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

شورای مرکزی حزب وحدت وهمکاری ملی


25 اسفند ماه»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها