کد خبر: 395130
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۸:۵۲
| |

شرکت دارویی آلمان با انحصار آمریکا بر واکسن کرونا مخالفت کرد

یک شرکت دارویی آلمانی که روی تهیه واکسن مقابله با کرونا پژوهش می‌کند با خواسته رئیس‌جمهوری آمریکا برای انحصاری کردن این واکسن مخالف است.

شرکت دارویی آلمان با انحصار آمریکا بر واکسن کرونا مخالفت کرد
کد خبر: 395130
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۸:۵۲

اعتمادآنلاین| در روزهای گذشته خبری منتشر شده بود که یک شرکت دارویی در شهر توبینگن آلمان در زمینه تولید واکسن و مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده است، از این رو رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند با صرف و وعده مبالغی هنگفت به کارکنان این شرکت به نام CureVac، حق انحصاری دارو/واکسن ضدکرونا را به دست آورد.

شبکه دویچه وله امروز (دوشنبه) با اشاره به گزارش روزنامه‌های آلمانی در این مورد نوشت: این شرکت داروسازی با قراردادی انحصاری با آمریکا برای واکسن کرونا موافق نیست.


بر این اساس «کریستوف هتیچ» مدیرعامل این شرکت، به روزنامه مانهایمر مورگن گفته است، CureVac به دنبال ساخت واکسن برای تمامی جهان است و نه فقط برای برخی کشورها.


این شرکت دارویی از ماه ژانویه (دی ماه) در حال تحقیق روی واکسن ضدویروس جدید کروناست. هیتچ گفته است که این شرکت از کارمندان خود و مقر شرکت در آلمان، دست نمی‌کشد.


این در حالی است که در خصوص مالکیت دستاوردهای این شرکت دارویی، بین آمریکا و آلمان اختلاف نظر وجود دارد. وزارت بهداشت آلمان گزارش روز یکشنبه ولت آم زونتاگ را در مورد تلاش‌های آمریکا تأیید کرده است. به گفته مقامات دولتی، دونالد ترامپ تلاش می‌کند پژوهشگران آلمانی را با کمک‌های مالی بالا به آمریکا جذب کرده یا حقوق داروی ضد کرونا را منحصرا برای آمریکا به دست آورد.


با این حال یک مقام دولتی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اخبار منتشرشده در مورد تلاش‌های آمریکا در این رابطه را بسیار اغراق‌آمیز خوانده است.


در گزارش‌ها سخن از پیشنهاد مبلغی بالا به شرکت دارویی توبینگن از سوی رئیس جمهوری آمریکا به میان آمده است. از سوی دولت آلمان هم شنیده می‌شود که ترامپ هر کاری برای اینکه این واکسن تنها در اختیار آمریکا قرار بگیرد، انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها