مهدی ترابی هم مثل بیرانوند مسافر اروپا می‌شود؟

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت ترابی در پایان فصل گفت: این بازیکن شرایط خوبی دارد و تا جایی که ما شنیدیم، چند پیشنهاد عالی از باشگاه‌های اروپایی به دستش رسیده، اما به خاطر شرایط جدول ترجیح دادیم ترابی را حفظ کنیم.

مهدی ترابی هم مثل بیرانوند مسافر اروپا می‌شود؟
کد خبر: 395132
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۱:۰۷

اعتمادآنلاین| یکی از ستاره‌های یک سال و نیم اخیر پرسپولیس، مهدی ترابی است؛ فوتبالیست جوان، تکنیکی و با اخلاقی که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده و به جایگاه خوبی در فوتبال ایران رسیده است. ترابی با اینکه سن و سال زیادی ندارد و تنها 25 ساله است، اما در 27 بازی ملی توانسته پیراهن ایران را به تن کند.

این بازیکن در پرسپولیس نیز مهره‌ای بسیار خوب و مفید به حساب می‌آید و در موفقیت‌های اخیر سرخپوشان رد پای او دیده می‌شود. به همین خاطر بعید نیست که مورد توجه برخی باشگاه‌های اروپایی قرار بگیرد. البته ترابی حتی زمانی که در سایپا توپ می‌زد، از باشگاه‌های هلندی پیشنهاد دریافت کرده بود.

حتی چندی پیش، رضا درویش مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا در این مورد گفته بود: «وقتی ترابی فقط 21 سال داشت باشگاه آژاکس به دنبال این بازیکن بود، اما به این خاطر که احتمال سقوط به دسته پایین‌تر را داشتیم، این بازیکن را در جمع خودمان حفظ کردیم و نگذاشتیم به اروپا برود. او را فصل بعد از آن به پرسپولیس دادیم و می‌بینید که چقدر بازیکن خوب و پخته شده است.»

ترابی شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. این بازیکن که بهترین سال‌های فوتبالی‌اش را سپری می‌کند و در نیم‌فصل اول به تنهایی 13 امتیاز برای پرسپولیس به دست‌آورده، بار‌ها در مورد آینده گفته بود هرچه خدا بخواهد و مسئولان باشگاه تصمیم بگیرند، را قبول می‌کنم. با اینکه تلاش داشت از پاسخ مستقیم در مورد احتمال لژیونر شدن خود سر باز بزند، اما بار‌ها در این مورد صحبت کرده و هرگز علاقه‌اش به بازی در لیگ‌های اروپایی را پنهان هم نکرده بود.

ایرج عرب مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت تا زمانی که نتواند بازیکن جانشینی در سطح ترابی پیدا کند، دست به فروش او نمی‌زند. او برای این کار به دنبال جذب سیدمحمدرضا حسینی بود که این وینگر خلاق و تکنیکی سر از سپاهان در آورد. سپس محمدحسن انصاری‌فرد که با پیشنهاداتی برای ترابی مواجه شده بود، این بازیکن را در تیم نگه داشت. با این حال ترابی نیز بازیکن گران‌قیمتی در جمع ایرانی‌های حاضر در لیگ برتر به حساب می‌آید که اگر به کارش با همین کیفیت در بازی‌های باقی‌مانده از فصل ادامه بدهد، باشگاه می‌تواند از طریق ترانسفر او، رقم قابل توجهی را به باشگاه اضافه کند. همان‌طور که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس درآمد بالایی را برای این باشگاه با انتقال خود به باشگاه آنتورپ به ارمغان آورد و باشگاه می‌تواند با این رقم بخش گسترده‌ای از مشکلات مالی خود به خصوص بدهی‌های دلاری اش را پرداخت کند.

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت ترابی در پایان فصل گفت: «این بازیکن شرایط خوبی دارد و تا جایی که ما شنیدیم، چند پیشنهاد عالی از باشگاه‌های اروپایی به دستش رسیده، اما به خاطر شرایط جدول ترجیح دادیم ترابی را حفظ کنیم. بهترین اتفاقات هم افتاد و می‌بینید که او در قهرمانی فصل قبل و صدرنشینی این فصل نقش ویژه و خاصی داشت، اما باید دید سیاست مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه چطور است و هیئت مدیره چه تصمیمی برای آینده ترابی می‌گیرد. اگر ترابی با همین شرایط به کارش ادامه بدهد، احتمال جدایی او در پایان فصل از پرسپولیس به قصد درآمدزایی باشگاه وجود دارد. ما باید منتظر اتفاقات آینده باشیم و ببینیم سیاست باشگاه سرنوشت این بازیکن را چطور تعیین می‌کند.»

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها