مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس:

جامعه هنرهای نمایشی ایران از «جایزه بزرگ سرو» استقبال کرد

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از استقبال گسترده هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی استان های کشور از «جایزه بزرگ سرو» خبر داد.

جامعه هنرهای نمایشی ایران از «جایزه بزرگ سرو» استقبال کرد
کد خبر: 395133
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۷:۳۵

اعتمادآنلاین| حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره «جایزه بزرگ سرو» گفت: پس از اعلام رسمی برگزاری این جایزه بزرگ ملی با سیل ارسال آثار به دبیرخانه این رویدار فرهنگی هنری روبرو گردیدیم، به نحوی که از استقبال مردمی این جایزه غافلگیر شدیم که البته این موضوع ما را برای آینده تئاتر مقاومت و جریان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بسیار امیدوار کرد.

او افزود: استقبال از این طرح به حدی بود که ما به درخواست هنرمندان گرامی مجبور شدیم تا مهلت ارسال آثار را تمدید کنیم و همکاران بنده در انجمن تاترانقلاب و دفاع مقدس کماکان درحال دریافت آثار هستند. تاکنون بیش از 220 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و به طور قطعی تمامی استان های کشور در این رویداد تئاتری و اتفاق هنری نماینده و سهمی دارند و امیدوارم این موضوع باعث کشف و زمینه ساز شناسایی استعدادهای جدید و نوظهور در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس قلمداد شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران اظهار کرد: برگزاری این رویداد براساس فکر و ایده مشخصی، جدا از جوایز رسمی جشنواره تئاتر مقاومت در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس پایه ریزی شد و ما در این جایزه که ابتکار و ایده خلاقانه اتاق فکر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است به دنبال جریان سازی سالم و تقدیر از فعالان حوزه تئاتر مقاومت هستیم و برجسته سازی آثار نمایشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس را وظیفه جدی خود در این عرصه می‌دانیم.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با اشاره به نامگذاری هفته هنر انقلاب ادامه داد: جای خالی این جایزه در سپهر فرهنگ و هنر ایران و خصوصا حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خالی بود و جای تاسف دارد که نهادهای متولی و مسئولانی که مسئولیت مستقیم پرداختن و برجسته کردن چنین افراد و جریان هایی را دارند تاکنون به تقدیر از فعالان هنرهای نمایشی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کمتر پرداخته اند که این موضوع جای گلایه دارد.


با حفظ احترام به هنرمندان تمام رشته های هنری کشور، متاسفانه در اکثر مراسم ها و تقدیرهایی که اتقاق می افتد هنرمندان تئاتر و هنرهای نمایشی مظلوم واقع می شوند و در مقایسه با هنر سینما و تلویزیون و حتی هنرهای تجسمی درحق شان اجحاف بارزی صورت می گیرد.

درصورتی که واضح و مبرهن است که هنر تئاتر به خاطر زنده بودن و ارتباط رودرو و مستقیم هنرمند و مخاطب به عنوان هنر مادر شناخته می شود و جا دارد که نوع نگرش مسئولان و رسانه ها به این رشته تغییر یابد.

نیلی همچنین از اعلام رسمی فراخوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در فروردین 99 خبر داد و گفت: امیدواریم جریان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک ژانر ملی بتواند بیش از پیش رونق یابد و از همینجا از کلیه فعالان و هنرمندان تئاتر کشور که در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سال گذشته اثری خلق کردند صمیمانه تشکر می کنم و خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم.

او درپایان اظهار امیدواری کرد سال جدید علاوه بر سلامتی فرد فرد جامعه بزرگ و هنردوست ایران عزیز و رهایی از ویروس کرونا با شکوفایی و پویایی هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها