12 مصوبه مقابله با کرونا، نتیجه نشست فعالان رسانه‌ای و مجازی خاش با فرماندار

نشست فرماندار شهرستان خاش با جمعی از اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی با محوریت بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس(کووید-19) با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان، رییس مرکز بهداشت و جمعی از اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی با محوریت تقویت همکاری ها و هم اندیشی و ارائه راهکارهای کاربردی در راستای اجرای برنامه های مقابله با کرونا (کووید-19)، در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

12 مصوبه مقابله با کرونا، نتیجه نشست فعالان رسانه‌ای و مجازی خاش با فرماندار
کد خبر: 395219
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۷:۵۵:۵۱

اعتمادآنلاین| صاحب گل صالحی فرماندار خاش ضمن تقدیر از همکاری شایسته رسانه ها و خبرنگاران، به اهمیت استفاده از توان و ظرفیت فضای مجازی در همراه سازی اذهان عمومی با برنامه های پیشگیرانه کرونا در سطح شهرستان عنوان کرد: امروز شاهد پاندمی بیماری کرونا هستیم به گونه ای که در حال حاضر 153 کشور جهان با این بیماری درگیر بوده و اتخاذ تدابیر به موقع و کاربردی در قطع زنجیره انتقال بیماری نقش بسزایی ایفا می کند.

دکتر کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش نیز در ادامه ضمن اشاره به اپیدمیولوژی و وضعیت بیماری در جهان و کشور، بر همکاری بیش از پیش مردم تأکید نمود و گفت: شرایط جغرافیایی شهرستان و قرارگیری آن به عنوان محور مواصلاتی مهم استان و از طرفی وجود تنها یک بیمارستان با ظرفیت تخت محدود، حساسیت کنترل و پیشگیری از بیماری را دوچندان نموده و حوزه سلامت شهرستان با انجام اقدامات آموزشی، اطلاع رسانی و عملیاتی متعدد و با حضور تمامی پرسنل بهداشت و درمان همچنان در راستای مقابه با بیماری و جلب همکاری مردم در این زمینه در حال فعالیت است.

رییس مرکز بهداشت خاش نیز معرفی سامانه خودارزیابی بیماری کرونا؛ از شهروندان درخواست ورود به سایت salamat.gov.ir و پاسخ به سئوالاتی برای مشخص شدن افراد مشکوک به بیماری در راستای شناسایی به موقع بیماران و افراد آلوده و ارائه خدمات درمانی فوری رایگان به آنها شد.

وی سپس خواستار تلاش اصحاب رسانه برای جلب مشارکت حداکثری مردم با مرکز بهداشت شد.

نقی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت دو کلینیک 16 ساعته غربالگری بیماریها، از شهروندان عزیز تقاضا نمود در صورت داشتن علایم تب، سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس به این مراکز واقع در مرکز شهید بهشتی و مرکز خدمات جامع سلامت نوک آباد مراجعه نمایند.

از طرفی آمادگی پاسخگویی به سئوالات و شکایات مردمی از طریق سامانه 4030 و 190 نیز فراهم می باشد.

در ادامه و پس از بحث و تبادل نظر و ارائه مطالب موارد ذیل مصوب گردید:

1-مقرر گردید همکاری و تعامل برای مقابله با این ویروس در شهرستان در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و همراه سازی افکار عمومی در دستور کار اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی قرار گیرد.

2-مقرر گردید با همکاری مسئولین عضو ستاد مبارزه با کرونا شفاف سازی دقیق و به موقع در خصوص آمار و اطلاعات و واقعیت های موجود در بیماری مورد توجه قرار گیرد.

3- مقرر گردید با همکاری رسانه ها و فعالان مجازی مدیریت و کنترل شایعات در زمان کنونی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

4- مقرر گردید با همکاری رسانه ها و فعالان مجازی تهیه و تنظیم محتواهای آموزشی در قالب موشن گرافی، انیمیشن، فیلم و عکس مرتبط با بحران کنونی برای تأثیرپذیری بیشتر رفتارهای بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

5-مقرر گردید با همکاری رسانه ها و فعالان مجازی از ظرفیت چهره های منتخب مردم اعم از روحانیون، ریش سفیدان، معتمدین، دانشگاهیان و نخبگان، چهره های ورزشی برای ایجاد یک پویش و کمپین به صورت تهیه و تنظیم فیلم و عکس در استای ترویج رفتارهای پیشگیرانه استفاده گردد.

6- مقرر گردید اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا در خاش برنامه ریزی لازم توسط تمامی اعضای ستاد بحران در راستای حفظ آرامش و امنیت روانی شهروندان به عنوان بهترین واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا صورت پذیرد.

7- مقرر گردید رسانه ها و فعالان مجازی پس از تایید ستاد بحران نسبت به راه اندازی پویش ها و هشتگ های موثر و استاندارد برای پیشگیری از بیماری اقدام گردد.

8-مقرر گردید با همکاری رسانه ها و فعالان مجازی اخبار و اطلاعیه ها از منابع معتبر و موثق مانند سایت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منتشر شده و از انتشار شایعات و جوسازی ها پیشگیری گردد.

9-مقرر گردید ستاد مقابله با کرونا در صورت انتشار هر گونه خبر کذب از منبع غیر معتبر که باعث تشویش اذهان عمومی شود با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

10-مقرر گردید روابط عمومی بهداشت خاش پس از پایان جلسه اصحاب رسانه و فعالین مجازی در کانال سلامت نگار(کانال تخصصی اخبار و رویدادهای مرتبط با سلامت در استان) و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عضو شوند.

11-مقرر گردید در رسانه ها و فضای مجازی نسبت به دعوت از مردم جهت ورود به سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا (salamat.gov.ir) و شرکت در غربالگری بیماری همکاری و مشارکت لازم با مرکز بهداشت شهرستان صورت پذیرد.

12-مقرر گردید با همکاری رسانه ها و فعالان مجازی و بهداشت در زمینه معرفی کلینک های غربالگری بیماری واقع در مرکز شهید بهشتی و مرکز خدمات جامع سلامت نوک آباد مشارکت لازم انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها