کد خبر: 395229
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۸:۰۸:۱۹
| |

امام جمعه کنگاور

سهم من برای مهار کرونا، ماندن در خانه است

امام جمعه کنگاور گفت: سهم من از مهار بیماری کرونا در خانه ماندن خود و خانواده‌ام است تا زنجیره این ویروس منحوس قطع شود.

سهم من برای مهار کرونا، ماندن در خانه است
کد خبر: 395229
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۸:۰۸:۱۹

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام علی محمد لروند اظهار داشت: سهم هر فردی در مدیریت بحران و برعکس آن شدت بحران بسیار تاثیرگذار است.


امام جمعه کنگاور ادامه داد: به عنوان نمونه من وقتی موارد بهداشتی و توصیه های وزارت بهداشت را رعایت می کنم زنجیره فراگیری بیماری کوچکتر می شود، اما اگر رعایت نکردم ممکن است با آلوده کردن اعضای خانواده و اطرافیان وحتی سایر مردم‌ زنجیرهای بیشتری را گسترش دهیم که بعد قابل جبران نباشد.
وی اضافه کرد: همه بیاییم با نشستن در خانه قطع کننده این ویروس خطرناک ‌و نامبارک باشیم.


حجت الاسلام لروند در ادامه تاکید کرد: صله رحم مهم هست اما سلامتی و حفظ جان از همه چیز مهم تر است.


وی در ادامه همچنین تاکید کرد: زیارت اهل قبور و پنج شنبه آخر سال چون ممکن است سلامتی مردم را تهدید کند نه تنها ثوابی ندارد بلکه گناه هم دارد.


او در ادامه گفته های خود خاطرنشان کرد: دفتر امام جمعه کنگاور از اولین شهرهای کشور بود که اقدام به تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا کرد که می توان به 14 مرحله ضدعفونی در محله ها و معابر سطح شهر با حضور اعضای ستاد نماز جمعه اشاره کرد.


وی گفت: شخص امام جمعه در ضدعفونی محله فرهنگیان اقدام کرد و همین حرکت باعث تشویق جوانان انقلابی شد.


امام جمعه کنگاور در ادامه از برگزاری جلسه با رییس شبکه بهداشت و معاونین و رییس بیمارستان و توصیه های لازم به آنها خبر داد و گفت: جلسه ای نیز با شهردار کنگاور و یکی از معاونین او برای تاکید بیشتر نسبت به ضد عفونی معابر شهری انجام گرفت.


حجت الاسلام لروند در پایان اظهارداشت: طی 6 مرحله اقلام شوینده و بهداشتی و سبدهای غذایی بین صدها خانواده تقسیم شدکه هزینه آن از خیرین جمع آوری ‌و تقریبا در کشور کم نظیر بود.


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در 24 ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست 21 نفر آمار مبتلایان این استان به 136 نفر رسید که 11 نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه (26 اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 655 بیمار مشکوک به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری شدند که 534 نفر از آنان ترخیص شده اند.


رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون 110 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار 61 نفر در شهرستان کرمانشاه، 10 نفر در اسلام آبادغرب، 28 نفر در سنقر، 17 نفر در کنگاور، سه نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، 6 نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، 2 نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها