معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

85 بیمار مشکوک به کرونا در رفسنجان بستری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 85 بیمار مشکوک به بیماری کرونا طی ماه گذشته تاکنون در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)  شهرستان رفسنجان بستری شدند.

85 بیمار مشکوک به کرونا در رفسنجان بستری شدند
کد خبر: 395232
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۹:۱۱:۵۸

اعتمادآنلاین| احمد جمالی زاده شبانگاه افزود: بیماران بستری شده در بیماترستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان طی ماه گذشته علائمی شبیه کرونا داشته اند اما به انواع بیماری آنفولانزای نوع A یا B و یا سرماخوردگی مبتلا بوده اند.

وی ادامه داد: آزمایش 13 نفر از بیماران مشکوک به کرونا در رفسنجان مثبت شده و از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده اند و پنج نفر هم بهبود یافته اند.

جمالی زاده عنوان کرد: سن تمام افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در رفسنجان جان خود را از دست داده اند بیش از 60 سال بوده و بیماری زمینه ای (بیماری های دیابت، قلبی، عروقی و ریوی ) داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دلیلی ابتلای افراد مبتلا به کرونا در رفسنجان مسافرت به شهرهای پرخطر و یا ارتباط با مبتلایان به این بیماری بوده است.

جمالی زاده بیان کرد: اولویت دانشگاه علوم پزشکی تهیه ماسک برای تمام کادر بهداشت و درمان است لذا کارگاه هایی نیز در رفسنجان به این منظور راه اندازی شده و امیدواریم به زودی تولید این کارگاه ها به حدی برسد که نیاز شهروندان به این کالا برآورده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهورزان رفسنجان در بین افراد مبتلای به کرونا است گفت: اما هیچ یک از کادر پزشکی و پرستاران در رفسنجان تست مثبت کرونا نداشته اند.

این مسئول ادامه داد: در استان کرمان فقط یک ‌آزمایشگاه تشخیص تست کرونا ویروس وجود دارد و فعالیت می کند و با توجه به ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ درخواست ایجاد آزمایشگاه تشخیص تست کرونا به وزارت بهداشت و درمان داده و مجوز ها ارسال شده است و به زودی این‌ آزمایشگاه راه اندازی خواهد شد که اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال برای اجرای این طرح صرف خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز بیان کرد: طبق دستورعمل استاندازی کرمان برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری و شیوع کرونا بازار، مغازه ها و صنوف تا اطلاع ثانوی در این شهرستان تعطیل است.

مجید فصیحی هرندی اظهار داشت: در صورت مشاهده فعالیت هر کدام از این صنوف با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها