کد خبر: 395235
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۴:۴۹
| |

هرگونه فعالیت صخره‌نوردی و غارنوردی در همدان ممنوع است

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هرگونه فعالیت صخره‌نوردی و غارنوردی در این استان ممنوع است.

هرگونه فعالیت صخره‌نوردی و غارنوردی در همدان ممنوع است
کد خبر: 395235
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۴:۴۹

اعتمادآنلاین| علیرضا گوهری اظهار داشت: با وجود هشدارهای اعلام شده، برخی افراد همچنان به صورت آزاد فعالیت می کنند که در واقع مغایر با اطلاعیه صادره از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

وی اضافه کرد: با این حال گزارش هایی مبنی بر فعالیت برخی صخره نوردان به صورت خودجوش در ارتفاعات منطقه خورزنه رسیده است اما مسوولیت برخورد با این اقدام بر عهده نهادهای نظارتی است.

گوهری خاطرنشان کرد: وظیفه ما اعلام هشدارها و اطلاعیه ها است و اکنون عده ای از سنگنوردان در منطقه خورزنه فعالیت دارند اما قدرت منع آنها را نداریم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با اشاره به ممنوعیت صادره برای فعالیت غارنوردان نیز گفت: کمیته غارنوردی و غارشناسی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بارها اعلام کرده که با توجه به ایزوله بودن فضای غارها و آسیب‌ پذیر بودن موجودات داخل غار و همچنین از بین نرفتن باکتری‌ها و میکروب‌ها در فضای غارها از ورود به این مناطق خودداری شود.

وی اضافه کرد: باید به سالم بودن محیط غارها توجه کنیم تا از انتقال ویروس به داخل آن جلوگیری شود.

گوهری با قدردانی از گروه های کوهنوردی در پرهیز از انجام صعود به ارتفاعات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا گفت: گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی از این قانون تبعیت کرده و اکنون خود نیز مروج پیشگیری از کرونا هستند.

وی افزود: کوهستان و طبیعت زیبای همدان در هفته‌های آینده از این بحران عبور خواهد کرد و بار دیگر پذیرای دوستداران خواهد بود ضمن اینکه خادمان پناهگاه ها آماده هرگونه همکاری هستند.

131 نفر شامل 35 نفر در شهرستان همدان، 21 نفر در اسدآباد، 20 نفر در نهاوند، 17 نفر در ملایر، 11 نفر در رزن، 9 نفر در کبودراهنگ، 9 نفر در بهار، 6 نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از تعداد 131 فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک 46 تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و مابقی ترخیص شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها