یوفا بابت به تعویق انداختن یورو 2020 غرامتی سنگین طلب کرد

اتحادیه فوتبال اروپا برای به تعویق انداختن یک ساله مسابقات یورو 2020 غرامتی سنگین می‌خواهد.

یوفا بابت به تعویق انداختن یورو 2020 غرامتی سنگین طلب کرد
کد خبر: 395288
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع گسترده ویروس کرونا در قاره اروپا باعث به تعویق افتادن بیشتر لیگ‌های معتبر اروپایی یا برگزاری بازی‌ها پشت‌ درهای بسته شده است. با این شرایط بعید به نظر می‌رسد لیگ‌های باشگاهی در کشورهای اروپایی در زمان از پیش تعیین‌شده به پایان برسد و طبیعتاً مسابقات یورو 2020 هم نمی‌تواند طبق تاریخ از پیش مشخص شده یعنی 12 ژوئن (23 خرداد 99) در رم آغاز شود.

سناریوهایی هم در این بین مطرح شده که یکی از آنها به تعویق افتادن یک ساله مسابقات یورو 2020 و برگزاری آن در تابستان آینده و دیگری برگزاری این مسابقات در ماه پایانی سال جاری میلادی (ماه دسامبر) است که رسانه‌های معتبر جهان بر این باورند نتیجه جلسه امروز (سه‌شنبه) یوفا منجر به تعویق یک ساله یورو 2020 خواهد شد.

اتحادیه فوتبال اروپا قرار است امروز در چهار کنفرانس ویدئویی مجزا به ریاست الکساندر چفرین، رئیس یوفا با نمایندگان 250 باشگاه اروپایی، نمایندگان 32 لیگ اروپایی، نمایندگان 55 اتحادیه عضو یوفا و اعضای کمیته اجرایی یوفا داشته باشد و پس از بحث و تبادل‌نظر و در خصوص شرایط به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا، تصمیم‌گیری نهایی کنند.

سایت انگلیسی «اتلتیک» اما با انتشار خبری اختصاصی مدعی شد، یوفا برای به تعویق انداختن یک ساله مسابقات یورو 2020 از باشگاه‌های عضو اتحادیه فوتبال اروپا درخواست غرامت 275 میلیون پوندی خواهد کرد.

این در واقع مبلغی است که یوفا تخمین می‌زند هزینه به تعویق انداختن یکساله مسابقات و برگزاری آن در ماه ژوئن 2021 خواهد بود و انتظار می‌رود در جلسه‌های اضطراری امروز یوفا به ذینفعان فوتبال اروپا این موضوع غرامت منتقل شود و تعویق یک ساله مسابقات هم تأیید شود.

از آنجایی که اولویت باشگاه‌های اروپایی به پایان بردن فصل به جای نیمه‌کاره گذاشتن لیگ‌ها است، مشخص نیست که آیا آنها با پرداخت غرامت به یوفا موافقت خواهند کرد یا خیر!

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها