خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کرونا فقرا را فقیرتر کرده است / ضرورت تسریع دولت در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر

سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید از کنار افرادی که در این روزهای کرونایی شغل خود را از دست دادند و هیچ گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی تهیه کنند بی‌تفاوت گذشت.

کرونا فقرا را فقیرتر کرده است / ضرورت تسریع دولت در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
کد خبر: 395315
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۰:۰۴:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حمایت از مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: تعداد زیادی از مشاغل به علت کرونا تعطیل شدند و خانواده های زیادی منبع درآمدی خود را از دست دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند تبعات کرونا شامل همه قشرها به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است اما به کارگران و اقشار ضعیف از نظر اقتصادی و جانی فشار بیشتری وارد کرده است و برخی حتی به نان شبشان محتاج هستند.

وی بر ضرورت حمایت حاکمیت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به ویژه کارگران تاکید کرد و ادامه داد: کارگران و دستفروشان اندک درآمدی که داشتند را از دست دادند و هیچ اندوخته‌ای هم ندارند بنابراین می‌طلبد حاکمیت سریع‌تر حمایت مناسبی را از آنها داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، یادآور شد: دولت اقدامات حمایتی مانند تمدید مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی، بدهی بانک ها و پرداخت قبوض را پیش بینی کرده اما هیچکدام از این موارد به نفع مردم نیست زیرا در نهایت باید آنها را پرداخت کنند.

خدادادی افزود: نباید از کنار افرادی که شغل خود را از دست دادند و هیچ گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تهیه کنند بی‌تفاوت گذشت؛ اغلب کشورها با چنین بحران‌هایی روبرو بوده و هستند و برنامه‌های و بسته‌های حمایتی مناسب را برای افراد آسیب دیده از بحران‌ها دارند نیاز است ما هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت دهک های مختلف در کشور مشخص است و نیاز به بانک اطلاعاتی نداریم، گفت: دولت حساب بانکی تمامی مردم را داشته و همچنین و اطلاعات مناسبی از وضعیت اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه دارد بنابراین به سهولت می‌تواند اقشار آسیب دیده از کرونا را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: مردم در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارند و در این رابطه تعدادی از مردم در تماس هایی که با ما نمایندگان دارند اعلام کردند که از تامین نیازهای ضروری خود عاجز هستند و برخی از آنها حتی درخواست 50 هزار تومان پول داشتند بنابراین وظیفه دولت است که حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار دهد و بسته‌های حمایتی را مدنظر قرار دهد و همچنین حساب آنها را شارژ کند تا بتوانند طی دو تا سه ماه آینده نیازهای خود را تامین کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد و به دلیل بی توجهی برخی در رعایت نکات بهداشتی ممکن است بحران کرونا تداوم داشته باشد بنابراین چندین ماه مردم با کرونا خواهند بود و حاکمیت باید حمایت اقتصادی از اقشار ضعیف و متوسط جامعه را در کانون توجه قرار دهد البته برخی هم هستند که وضع مالی بدی ندارند و کسب و کار آنها تحت تاثیر قرار گرفته که دولت باید در این رابطه تدابیر لازم را برای حمایت از آنها اتخاذ کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها