نعمتی با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس:

مجلس هیچ تعلل و تأخیری در بررسی لایحه بودجه 99 نداشت

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است با توجه به زمان‌بندی آیین نامه داخلی مجلس و رویه سال هایی که به برگزاری انتخابات مجلس منتهی می شود، هیچ تعللی در بررسی لایحه بودجه 99 صورت نگرفت.

مجلس هیچ تعلل و تأخیری در بررسی لایحه بودجه 99 نداشت
کد خبر: 395327
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۰:۱۷:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به برخی گمانه‌زنی ها مبنی بر اینکه مجلس می توانست بررسی بودجه سال 99 را از دهم آذر(زمان تقدیم لایحه به مجلس) تا اوایل اسفند ماه به پایان برساند، گفت: بعد از اینکه بودجه به مجلس رسید نمایندگان از زمان چاپ و توزیع 10 روز برای ارائه پیشنهادات خود زمان دارند و بعد از آن نیز کمیسیون های تخصصی می توانند حداکثر تا 15 روز گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارد تا گزارش نهایی خود را به مجلس بدهد که با موافقت هیأت رئیسه این زمان تا 5 روز نیز قابل تمدید است که تمام این روند با احتساب روزهای تعطیل به نیمه های بهمن ماه می رسید.

وی افزود: جلسات صحن علنی نیز همچون سال های گذشته حدود یک ماه برای بررسی لایحه بودجه به طول می انجامد که با احتساب این موارد صرفا 10 روز فرصت تا آغاز انتخابات فرصت باقی بود لذا از آنجایی که بحران کرونا نیز قابل پیش بینی نبود تصمیم بر این شد تا نمایندگان بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات برای بررسی لایحه بودجه به مجلس بیایند.

نعمتی ادامه داد: تمام دوره هایی که به برگزاری انتخابات مجلس منتهی می شد شیوه کار به همین شکل بود که البته در این بین همکاران کمیسیون تلفیق همواره در مجلس حضور داشته و به صورت فشرده جلسات خود را برگزار کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت عدم بررسی لایحه بودجه در صحن علنی نیز به خاطر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا بود و علت آن هم این نبود که خون ما از مردم رنگین تر است بلکه اگر قرار باشد یک نفر هم به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کند، می تواند به کل جامعه کمک کند با این حال در این شرایط نیز ما و همکاران کمیسیون تلفیق در مجلس حضور داریم تا موضوع لایحه بودجه به اتمام برسد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها