کد خبر: 395402
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

در بیانیه مشترک اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی مطرح شد:

کاهش 85 درصدی درآمد نفتی کشورهای در حال توسعه

دبیرکل اوپک و رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کردند که در صورت تداوم شرایط کنونی بازار نفت، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز کشورهای در حال توسعه در سال 2020، 85 درصد کاهش می‌یابد.

کاهش 85 درصدی درآمد نفتی کشورهای در حال توسعه
کد خبر: 395402
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (26 اسفندماه) در گفت‌وگویی تلفنی به بررسی وضع کنونی بازارهای جهانی نفت پرداختند.

بارکیندو و بیرول از بحران شدید جهانی بهداشت ناشی از ویروس کرونا (COVID-19) و آثار آن بر ثبات اقتصاد و بازار، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، ابراز نگرانی کردند.

دو طرف با استناد به تحلیل اخیر آژانس بین‌المللی انرژی با بررسی تأثیر این ویروس بر کشورهای آسیب‌پذیر در حال توسعه، اظهار کردند: در صورت ادامه شرایط کنونی بازار، درآمد نفت و گاز این کشورها در سال 2020 میلادی با 50 تا 85 درصد کاهش، به کمترین رقم در دو دهه اخیر می‌رسد.

دبیرکل اوپک و رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تاکید کردند این موضوع به‌ویژه برای هزینه‌های عمومی در بخش‌هایی حیاتی‌ مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش اثرگذار است و عواقب اقتصادی و اجتماعی عمده‌ای خواهد داشت.

بارکیندو و بیرول بر اهمیت یافتن راه‌هایی برای به حداقل رساندن تأثیر اوضاع کنونی بر کشورهای آسیب‌پذیر در حال توسعه تأکید و همچنین توافق کردند در این باره ارتباط نزدیک داشته باشند و به مشاوره‌های منظم خود درباره تحولات بازار نفت ادامه دهند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها